رمضانعلی سبحانی فرد رئیس كمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از حضور روز گذشته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به كمیسیون صنایع مجلس، پیرو سوالات نمایندگان درمورد قطع و وصلی های مكرر تلفن همراه در حین مكالمه و عدم پوشش دهی مناسب شبكه اپراتورهای موبایل اطلاع داد. وی اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مربوط به كیفیت نامناسب و قطع و وصلی های مكرر تلفن همراه كه در چند ماه اخیر افزایش پیدا كرده است و هم كم فروشی اینترنت و رجیستری موبایل، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر ارتباطات به این موضوعات پاسخ داد. سبحانی فرد با اشاره به اینكه وزیر ارتباطات هم این مورد را تایید كرد كه كیفیت مكالمات موبایل پایین آمده است، اضافه كرد: طبق گفته وزیر ارتباطات، به اپراتورهای تلفن همراه تذكر داده شده كه كیفیت شبكه خویش را بالا ببرند. رئیس كمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی قطع و وصلی های مكرر موبایل را تضییع حقوق مردم عنوان كرد و اظهار داشت: در این جلسه همینطور پیشنهاد شد كه زمان محاسبه نشدن هزینه قطع مكالمه در ۳ ثانیه اول برقراری تماس به ۱۰ ثانیه افزایش یابد. قرار شد این مورد توسط وزارت ارتباطات بررسی شود و پیشنهاد آن به كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داده شود. وی اظهار داشت: هم اكنون برخی مكالمات در ابتدای برقراری تماس، به علت نشنیدن صدای مخاطب قطع می گردد كه تابحال برای مكالمات زیر ۳ ثانیه، هزینه ای دریافت نمی شد اما پیشنهاد شد كه این زمان، به ۱۰ ثانیه افزایش یابد. عضو كمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: مبحث كم فروشی اینترنت و عدم شفافیت در خرید بسته های اینترنتی از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود كه مقرر شد برای فروش بسته های اینترنت، ظرف یك ماه آینده مكانیزم شفاف سازی صورت گیرد تا مشخص شود هر یك از اپراتورها به چه شیوه ای بسته های اینترنتی را تعریف و محاسبه می كنند. سبحانی فرد اضافه كرد: درمورد رجیستری گوشی موبایل نیز، وزیر ارتباطات گزارشی از وضعیت انجام شده، داد و مقرر شد گزارش جامع تری از این پروژه به مجلس عرضه شود. وی تصریح كرد: وزارت ارتباطات باید تا یك ماه آینده، گزارشی در مورد موضوعات مطرح شده و روند رفع مشكلات اعلام شده در این جلسه، به كمیته ارتباطات مجلس عرضه دهد. به گزارش لینك بگیر به نقل از مهر، اوایل این هفته، وزیر ارتباطات از طریق اندازی سامانه شكایت از عدم پوشش دهی مناسب تلفن همراه اطلاع داد و با تایید مشكلات كیفیتی موبایل در بعضی از استان ها و مناطق كشور اظهار داشت: به زودی سامانه ای راه اندازی خواهیم كرد كه كاربران بتوانند با استفاده از پیامك و اپلیكیشن شكایت از عدم كیفیت خدمات تلفن همراه خویش را گزارش كنند.