رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران تاكید كرد:

اهمیت شركت های دانش بنیان در توسعه فناوری های فضایی

اهمیت شركت های دانش بنیان در توسعه فناوری های فضایی لینك بگیر: تهران- رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران در تشریح برنامه های این پژوهشگاه ضمن اشاره به پایبندی بر سیاست و برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات، بر ضرورت توسعه فناوری های فضایی و مشاركت با شركت های دانش بنیان در این حوزه تاكید نمود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، حسین صمیمی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید پژوهشگاه فضایی كه امروز -یكشنبه- در این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این كه صنعت فضایی تجلی گاه پیشرفت های علمی و اقتدار بیرونی كشورها است، اظهار داشت: ایران هم به رغم تحریم ها و محدودیت ها، پیشرفت های ارزشمندی در این مسیر به دست آورده كه خصوصیت اصلی آن تكیه بر توان متخصصان و نخبگان داخلی است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه موثر پژوهشگاه در چرخه فعالیت های فضایی، عنوان كرد: هم اكنون چیزی كه بخش فضایی به آن احتیاج دارد، انسجام كاری است كه دارای نگاشت های مختلف است.
به بیان صمیمی، نگاشت انسجام كاری در داخل پژوهشگاه از مولفه هایی در حوزه های مختلف تشكیل شده كه هر یك دارای سوابق درخشانی در بخش های صنعتی كشور است، این مولفه ها اكنون زیر پرچم پژوهشگاه فضایی ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.
صمیمی در بیان سیاست های آینده این پژوهشگاه تصریح كرد: بر ما تكلیف است كه تمامی برنامه و فعالیت ها را در چارچوب برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنظیم كرده و نسبت به برنامه ها متعهد و پاسخگو باشیم.
وی در ادامه با اشاره به نگاشت دیگر انسجام كاری در حوزه وزارتی اظهار داشت: سازمان فضایی بعنوان نهاد سیاست گذار در انسجام كاری وزارتخانه حضور دارد. سیاست ها و رویكردهای جدید تدوین شده، تحقق این رویكردها و پیاده سازی سیاست ها جز با همكاری مجموعه پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی میسر نخواهد شد.
صمیمی با بیان این كه پژوهشگاه نسبت به سیاست های سازمان فضایی وفادار بوده و در جهت پیاده سازی این سیاست ها همپا و همگام است، تصریح كرد: پژوهشگاه فضایی باید با رویكرد تعاملی با همكاران سازمان فضایی اقدام نمایند چون كه موفقیت ما موفقیت وزارتخانه و در نهایت موفقیت بخش فضایی كشور خواهد بود. صمیمی ادامه داد: نگاشت دیگر این انسجام كاری، مربوط به حوزه خارج از وزارتخانه است جایی كه شورای عالی فضایی محور فعالیت ها است.
صمیمی با بیان اینكه، محور بعدی فعالیت ها هم بر ضرورت نقش آفرینی پژوهشگاه فضایی در كل زنجیره ارزش فضایی متمركز خواهد بود، اظهار داشت: تا این لحظه همه فعالیت های پژوهشگاه بر طراحی و ساخت ماهواره و كسب دانش فنی مربوط به آن بوده اما فعالیت ها زمانی به هدف اصلی خود دست می یابد كه دستاوردها با زندگی مردم و اقتصاد بخش گره بخورد؛ این امر هم محقق نمی گردد مگر با توسعه كسب و كارهای فضاها و خدمات كاربردی در این حوزه.
به گفته وی، در این چارچوب باید در ماموریت و وظایف مولفه های زیرمجموعه پژوهشگاه فضایی بازنگری نماییم و با بازتعریف ماموریت ها در این حوزه نقش ایفا نماییم.
صمیمی تصریح كرد: همه این وظایف باید با استفاده حداكثری از توان موجود در كشور، دانشگاه ها و شركت های دانش بنیان صورت گیرد. برای نخستین سال در برنامه وزارتخانه دو ردیف برای تجاری سازی فناوری های فضایی و توسعه كسب و كارهای فضایی درنظرگرفته ایم تا با استفاده از اعطای تحصیلات ارزان قیمت به شركت های فعال در این حوزه این جریان را تقویت نماییم و با قدرت بیشتری پیش ببریم.
در مراسم تودیع 'حسن حدادپور' رئیس سابق و معارفه صمیمی بعنوان رئیس جدید پژوهشگاه، «مرتضی براری» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 'وحید یزدانیان' رییس دانشكده علمی كاربردی پست و مخابرات، جمعی از مدیران مجموعه وزارت ارتباطات، سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سندیكای صنعت مخابرات شركت داشتند.
پژوهشگاه فضایی ایران به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای كشور در زمینه علوم و فنون نوین فضایی راه اندازی شده و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
پژوهشگاه فضایی ایران سازمانی دانش بنیان با ساختاری محصول محور و نوآور در عرصه اكتساب فناوری های
صلح آمیز فضایی است كه با برخورداری از نیروهای نخبه و مجرب در زمینه های مختلف علوم فضایی همچون مطالعه، طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی و مخابراتی؛ طراحی و توسعه سامانه های حمل و نقل فضایی با كاربست فناوری های پیشران و زیست فضا فعالیت می كند.
علمی**9283**2017


1397/04/11
22:59:36
5.0 / 5
4591
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , دانش بنیان , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی