از سوی بنیاد ملی نخبگان اعلام شد:

پارك فناوری پردیس برترین پایگاه جذب متخصصان خارج از كشور

پارك فناوری پردیس برترین پایگاه جذب متخصصان خارج از كشور لینك بگیر: تهران -پارك فناوری پردیس، از جانب بنیاد ملی نخبگان و مركز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برترین پایگاه كشور در جذب ایرانی ها متخصص خارج از كشور انتخاب گردید.


به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه «همكاری با متخصصان و كارآفرینان ایرانی خارج از كشور» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به كشور توسط مركز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همكاری بیش از 67 دانشگاه، پژوهشگاه، شركت دانش بنیان، پارك فناوری و مراكز رشد و نوآوری منتخب كشور در حال اجرا می باشد.
بر این اساس، طی 3 سال قبل حدود یكهزار نفر از متخصصان و كارآفرینان ایرانی خارج از كشور در قالب این برنامه به كشور بازگشته و آغاز به كار كرده اند.
این برنامه در قالب پشتیبانی از انجام دوره های علمی و تحقیقاتی همچون پسادكتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه اندازی كسب و كارهای فناورانه، اشتغال در شركت های دانش بنیان، تعریف پروژه های فناوری كوتاه و بلندمدت، برگزاری سخنرانی و كارگاه های تخصصی به ارتباط موثر ما بین متخصص و مراكز علمی و فناوری برگزیده كشور یاری كنند.
بر اساس این گزارش، بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سالانه طی فرایند ارزیابی، اقدام به رتبه بندی این پایگاه ها می كند. در رتبه بندی سال 1396 پارك فناوری پردیس معاونت علمی بعنوان پایگاه متخصص در راه اندازی كسب و كار و جذب ایرانی ها متخصص خارج از كشور بالاتر از دیگر پایگاه های فعال در این حوزه قرار گرفت.
در رتبه بندی كلی هم این پارك از میان 49 پایگاه، بعنوان ششمین پایگاه برتر كشور انتخاب شده است. هم اكنون تعداد 15 نفر از ایرانی ها متخصص خارج از كشور در پارك فناوری پردیس معاونت علمی مستقر شده اند و كسب وكار فناورانه خویش را در این پایگاه راه اندازی كرده اند.
پارك فناوری پردیس بعنوان مهم ترین و بزرگترین پارك فناوری كشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری و با همكاری تعدادی از دانشگاه ها و مراكز علمی - پژوهشی كشور با هدف تجاری سازی دستاوردهای فناوران و تولید بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شركت های دانش بنیان تاسیس شد.
این پارك به عنوان یكی از سازمان های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تابحال بیش از 200 واحد فناور دانش بنیان از بین بیش از 1900 متقاضی در حوزه های فناوری های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مكانیك و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده و این واحدهای فناور توانسته اند مراكز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خویش را در پارك فناوری پردیس تولید و مستقر نمایند.
علمی ** 1836 **1440


1397/03/02
20:44:05
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی