رئیس جهاددانشگاهی: تبدیل فناوری و علم به ثروت در كشور بسیار ضعیف است

رئیس جهاددانشگاهی: تبدیل فناوری و علم به ثروت در كشور بسیار ضعیف است لینك بگیر: بجنورد- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی بر توسعه فناوری در جامعه تصریح كرد و اظهار داشت: در تبدیل فناوری و علم به تولید ثروت بسیار ضعیف عمل كرده ایم.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا سیدحمیدرضا طیبی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اظهار نمود: هم اكنون در خیلی از كشورها از تبدیل علم و فناوری ثروت زیادی به دست آورده اند كه در این مهم ما عقب بوده ایم.
وی با اشاره به اینكه علم را تبدیل به فناوری نماییم اضافه كرد: همینطور باید فناوری را تبدیل به تولید ثروت و شغل نماییم و این مهم را در كشور الگو سازی نماییم.
وی بر توسعه پایدار در زمینه های فرهنگی، علمی و فناورانه، اجتماعی و توسعه سیاسی در كشور تصریح كرد و اضافه كرد: اگر هر كدام از این موارد كار نشوند دچار مشكل در كشور خواهیم شد.
وی اضافه كرد: هم اكنون در كشور خدمات ارزشمند ای در زمینه های مختلف در سطح كشور انجام شده است اما در زمینه توسعه علمی تبدیل علم و فناوری به ثروت نقص هایی داریم كه باید رفع نماییم.
وی با اشاره به اینكه در توسعه فناوری كار و اشتغال تولید می گردد اظهار داشت: هم اكنون باید به این زمینه بیشتر توجه نماییم زیرا كه مشكل كنونی كشور هم بیكاری و اشتغال است.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینكه نخبگان سیاسی باید به یك مدل مشترك برسند اظهار داشت: هم اكنون در دنیا با وجود اینكه جناح های مختلفی وجود دارد اما در اداره كشور به یك نقطه مشترك می رسند، جناح های سیاسی در مسایل اصلی كشور باید متفق باشند.
وی اظهار نمود: نخبگان سیاسی باید در مسائل اصلی كشور به فهم و یك مدل مشترك برسند، اما متاسفانه با تغییر مدیریت ها برنامه و طرح ها هم تغییر می كند كه این امر مانع توسعه جامع كشور در زمینه های مختلف خواهد شد، برنامه ها باید بلند مدت باشد چون كه مسائل و مشكلات در كوتاه مدت برطرف نخواهند شد، در تغییر مدیریت ها برنامه ها عوض نشوند.
طیبی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با وجود اینكه هم اكنون در كشور زیر ساخت های خوبی داریم اما فرار مغزها هم وجود دارد كه باید به گردش مغزها تبدیل گردد.
وی همینطور بر استفاده از فناوری و منابع علی و تجربه سایر كشورها هم تصریح كرد و اظهار داشت: باید به شكل معقولی از تجربه و علم سایر كشور ها استفاده نماییم اما بازار خویش را به راحتی در اختیار آنان قرار ندهیم.
وی به ایجاد طرح ها در جهاد دانشگاهی هم اشاره ای كرد و اظهار داشت: هم اكنون برنامه ریزی كرده ایم در سطح استان ها بر مبنای مزیت های استان پروژه تعریف نماییم و حتی اگر ظرفیت وجود داشته باشد در نیاز ملی هم طرح تعریف می نماییم.
وی بر تولید تفاهم نامه پژوهشكده صنایع غذایی با تمركز بر دام در این استان هم اشاره ای كرد و اظهار داشت: این امر یك كار شاخص است و امید وار هستیم كه در سطح ملی و بین المللی بدرخشد.
وی بر مدیریت پروژه های بزرگ هم تصریح كرد و اضافه كرد: باید از خارجی ها فناوری و علم را بگیریم و خود مدریت نماییم نباید بازار تنها در اختیار آنها گذاشته شود.
در این آیین از زحمات احسان عباسی قدردانی و رضا شاهین فر بعنوان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی معرفی گردید.
این آیین با حضور مسئولان كشوری و استانی در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار گردید.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی


1396/10/23
23:32:59
5.0 / 5
4749
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی