دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار:

ثبت بیش از 3400 فناوری در سامانه ایران هاب تك، حضور مشاركت كنندگان بین المللی

ثبت بیش از 3400 فناوری در سامانه ایران هاب تك، حضور مشاركت كنندگان بین المللی لینك بگیر: تهران- ایرنا- دبیر هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار درباره این نمایشگاه اظهار داشت: 3449 فناوری در سامانه ایران هاب تك ثبت شد و برای نخستین بار مشاركت كنندگانی از كشورهای پاكستان، آذربایجان و قزاقستان در نمایشگاه داریم.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مجید متقی طلب روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اظهار نمود: 193 مركز ابتدا همه فناوری های خویش را در سامانه ایران هاب تك ثبت كردند كه از این میزان 1804 فناوری متقاضی داوری سطح آمادگی فناوری یا TRL بودند كه از این تعداد 1732 طرح بر اساس TRL ارزیابی شدند و این طرح ها با سطح آمادگی فناوری بالای 7 آماده تجاری سازی شدن هستند.
وی در این مراسم با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: 300 داور برای ارزیابی طرح های ثبت شده با نمایشگاه همكاری كردند.
متقی طلب خاطرنشان كرد: امسال یك غرفه رونمایی یا كوییك لانچ/ را در نظر گرفته ایم تا بازدیدكنندگان در بدو ورود بتوانند همه نمایشگاه را به طور خلاصه ببینند و بخش های مدنظر خویش را انتخاب كنند.
رییس پارك علم و فناوری گیلان ادامه داد: برگزاری 65 كارگاه آموزشی را حین برگزاری نمایشگاه در نظر داریم كه از این میزان 17 مورد در سالن های نمایشگاه و بقیه در غرفه ها برگزار می شود؛ همینطور برای نخستین بار اپلیكیشن نمایشگاه را طراحی كرده ایم كه به بازدیدكنندگان در یافتن غرفه ها كمك می نماید.
وی تصریح كرد: رونمایی از طرح های منتخب مراكز هم از دیگر برنامه های نمایشگاه است كه 65 طرح منتخب توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی می شوند.
متقی طلب همینطور با آرزوی تجاری سازی شدن فناوری های حاضر در نمایشگاه اظهار داشت: میزان قراردادها را در مراسم اختتامیه اعلام می كنیم و امیدواریم از مرز 200 میلیارد تومان سال قبل بیشتر باشد.
به گفته دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار همینطور برنامه بازدیدی برای سفرای كشورهای خارجی مستقر در تهران از نمایشگاه درنظر گرفته شده است.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازاز از 22 تا 26 آذر برگزار می گردد.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و كارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اند.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر روز 27 آذر با حضور رییس جمهوری از دیگر برنامه های این هفته است.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور


1396/09/23
12:49:09
5.0 / 5
4810
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی