تاكید رگولاتوری؛

سیمکارت شخصی وسیله تبلیغات نیست

سیمکارت شخصی وسیله تبلیغات نیست سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با تاکید بر این که سیمکارت شخصی وسیله تبلیغات پیامکی نیست، از پیگیری رسیدگی قضایی به تخلف برخی دفاتر صادرکننده سیمکارت های متخلف آگاهی داد.


به گزارش لینک بگیر به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام نمود: اپراتورها مکلف شدند به مشترکان خود پیامکی در خصوص این که ارسال پیامک از سیمکارت های شخصی تخلف است، ارسال نمایند. چون سیمکارت های شخصی وسیله تبلیغات نیست و برمبنای قانون، مشترکی که می خواهد تبلیغات پیامکی داشته باشد، حتما باید بوسیله پنل های ارسال پیامک انبوه اقدام نماید. وی با اشاره به این که رگولاتوری از سه مسیر، شماره های متخلف را شناسایی می کند، اظهار داشت: یکی از این روش ها، سامانه مدیریت کشف تخلف (FMS) رگولاتوری است که بصورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می کند. علاوه بر این، اپراتورها را نیز مکلف کرده ایم که سامانه FMS خودرا راه اندازی و سیمکارت های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. این سامانه برمبنای قواعد تعریف شده و رفتارسنجی ارسال کنندگان پیامک به راه افتاده است که برمبنای تشخیص و محدودسازی ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی سیمکارت های شناسایی شده، عمل می کند. قره داغی درباره مسیر سوم شناسایی سیمکارت های متخلف عنوان کرد: یکی دیگر از مسیرهای شناسایی سیمکارت های متخلف سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) است. مشترکان در صورت دریافت پیامکی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، می توانند شماره ارسال کننده پیامک را به سامانه ۱۹۵ پیامک کنند. رگولاتوری نیز بعد از بررسی و صحت سنجی موضوع، ارسال پیامک خط تلفن متخلف را بصورت یک طرفه محدود می کند. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به این که سیمکارت های متخلف به طور معمول توسط تعداد کمی از دفاتر پیشخوان دولت یا عامل فروش اپراتورها صادر می شود، اظهار داشت: بعد از شناسایی سیمکارت های متخلف و دفاتر صادرکننده آن، دسترسی ارائه خدمات اینطور دفاتر مسدود شده و رسیدگی به تخلف این دفاتر نیز در مراجع قضائی از طرف اپراتورها درحال پیگیری است. قره داغی اضافه کرد: برای اطمینان از درستی انجام پروسه احراز هویت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تمام اپراتورها را ملزم کرده است تا علاوه بر انجام پروسه حضوری احراز هویت مشترکان با بهره گیری از کارت ملی و شناسنامه عکس دار، برای فروش سیمکارت های دوم و بیشتر، از رمز یک بار مصرف (OTP) استفاده کنند. وی با اشاره به این که آمار مربوط به خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامکی بصورت لحظه ای در بخش قضاوت با شما در پورتال رگولاتوری قابل مشاهده می باشد، اضافه کرد: تا اواخر دی ماه جاری در مجموع ۳۵۸ هزار و ۶۰۶ خط شخصی به سبب مزاحمت پیامکی مسدود شده است. البته به سبب اطلاع رسانی ها و برخوردهای پیشگیرانه رگولاتوری و اپراتورها، قطع خطوط به سبب شکایات مردمی سیر نزولی داشته و آمار این بخش از ۵۱ هزار سیمکارت مسدود شده در سال ۹۹ به ۱۲ هزار و ۸۰۰ سیمکارت تا اواخر دی ماه جاری رسیده است. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد سیمکارت های قطع شده به سبب ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی، متعلق به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل است که یکی از دلیلهای عمده آن نظارت نامناسب این اپراتور در واگذاری سیمکارت های حقیقی و حقوقی و ناقص بودن پروسه احراز هویت این سیمکارت ها با وجود تذکرهای بسیار و اخطارهای صادر شده برای این اپراتور است، به همین دلیل ضرورت دارد تمام اپراتورها خصوصاً اپراتور ذکر شده، تلاش بیشتری برای رعایت حقوق کاربران و رضایتمندی آنها داشته باشند. قره داغی با اشاره به این که ارسال پیامک از سرشماره ها تخلف نیست و حدود ۷۵ درصد پیامک های ارسال شده در شبکه از این نوع پیامک ها است، بیان کرد: از ۱۵ سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبلیغات و اطلاع رسانی از خدمت پیامک انبوه استفاده می نمایند. از همین رو رگولاتوری در امتداد صیانت از حقوق مشترکان و بمنظور ایجاد کنترل و مدیریت پیامک های تبلیغاتی ارسال شده بوسیله این شرکتها توسط خود مشترک، اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به راه اندازی کد دستوری (USSD)۸۰۰#* کرد. وی عنوان کرد: با بهره گیری از این کد دستوری تمام مشترکان تلفن همراه می توانند نسبت به مسدودسازی یا رفع مسدودسازی دریافت پیامک تبلیغاتی ارسالی از سرشماره ها اقدام نمایند. با راه اندازی این سامانه تا حدود زیادی مزاحمت های ناشی از دریافت پیامک های مزاحم و تبلیغاتی شرکتها و کسب وکارها کاهش پیدا کرده و این مساله موجب افزایش رضایت مشترکان شده است. قره داغی عنوان کرد: بیشتر شکایات این حوزه مربوط به دریافت پیامک های تبلیغاتی از سرشماره های خدماتی است. برخی از شماره ها در اختیار کسب و کارهای دارای عضو مانند فروشگاه ها و شرکتهای خدماتی و … هستند که مشمول محدودیت نمی شوند و می توانند به اعضای خود پیامک ارسال نمایند. اما در بعضی مواقع مبادرت به ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکان غیرعضو می کنند که به سبب ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵ توسط برخی مشترکان، برخورد با این شرکتها نیز در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به آمار سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، بیان کرد: دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتواهای نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و همین طور دریافت تعداد زیاد پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در طول روز همچون عوامل نارضایتی و شکایت مشترکان در این سامانه است.

1400/10/28
16:06:07
0.0 / 5
268
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی