چین با فناوری های پیشرفته به جنگ كرونا رفت

چین با فناوری های پیشرفته به جنگ كرونا رفت به گزارش لینك بگیر حدود دو ماه است كه افراد برخی كشورهای جهان به كروناویروس كه حالا بیماری ˮكووید-۱۹ˮ (COVID-۱۹) نام گرفته، مبتلا شده اند و تابحال این ویروس جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته است. شیوع این بیماری در شهر ووهان چین بوده است. حال طی این خبر می خواهیم برایتان از عملكرد چینی ها طی شیوع كرونا در كشورشان بگوییم و فناوری هایی كه چینی ها در این بازه زمانی از آنها برای مقابله با این ویروس مرگبار بهره برده اند، معرفی نماییم.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا، تابحال بیشتر از ۸۸ هزار فرد در جهان به كووید-۱۹ مبتلا شده اند و در این میان حداقل ۱۷۰۰ كادر پزشكی در چین هم به آن مبتلا شده اند و تابحال بیشتر از ۳ هزار نفر بر اثر كروناویروس جان خویش را از دست داده اند. شیوع این بیماری در "ووهان"، ششمین شهر پرجمعیت چین بوده است.
طی پنج سال گذشته، مردم سراسر جهان اخباری در خصوص شیوع بیماری هایی چون ابولا، زیكا و مرس را شنیدند و به تازگی هم آگاه شدیم كه ویروسی جدید و خطرناك معروف به "كروناا" در چین شیوع پیدا كرده است و تابحال علاوه بر افراد كشور چین افراد دیگر كشورهای جهان حتی ایران هم به این ویروس خطرناك مبتلا شده اند و تابحال هم جان هزاران نفر را گرفته است.
اما بر خلاف خیلی از بیماری های خطرناك قبلی كه توسعه واكسنی برای محافظت از مردم سال ها به طول انجامید، تحقیقات در مورد واكسن برای كمك به مهار شیوع كرونا ویروس بسیار سریع در حال انجام می باشد.
كروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند كه از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شوند. كروناویروس ها در سال ۱۹۶۵ كشف شدند و مطالعه بر روی آنها به صورت مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
بعد از شیوع ویروس كرونا در خیلی از كشورهای جهان، صدها ربات در بیمارستان ها، ساختمان های اداری و فرودگاه های سراسر جهان مستقر شده اند تا بتوانند به متخصصان در جلوگیری از این بیماری كمك كنند. طی این خبر می خواهیم فناوری هایی را كه كشور چین برای مبارزه با این ویروس مرگبار از آنها استفاده می نماید، معرفی نماییم.
بعد از شیوع این بیماری مقامات در چین نظارت را افزایش داده و از ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای مقابله با این بیماری همه گیر مرگبار استفاده كردند.
در درب ورودی "ایستگاه راه آهن شرقی شهر چنگدو" (Chengdu's East Railway Station) چین اسكنرهای پیشرفته ای قرار دارند كه تصاویر مادون قرمز از افرادی كه از درب ورودی ایستگاه رد می شوند، ثبت می كنند و ناظران از این طریق دمای بدن افراد را متوجه می شوند.
"فو گوبین" (Fu Guobin)، یكی از كاركنان این ایستگاه طی گفت وگویی اظهار داشت: استفاده از این تكنولوژی كار من را بسیار راحت كرده است؛ پیش از این من می بایست دمای بدن هر شخص را با استفاده از دماسنج گوشی اندازه می گرفتم و گاهی اوقات این دستگاه هم كار نمی كرد، اما فكر می كنم این سیستم جدید بسیار بهتر و كاربردی تر است.
روزانه بیشتر از ۵۰ هزار نفر از این ایستگاه راه آهن كه "فو گوبین" در آن كار می كند، عبور می كنند و اندازه گیری دمای بدن هر یك از این افراد برای فهمیدن این مورد كه كدام یك از آنها تب دارند، كار خیلی سخت و طاقت فرسایی است؛ حتی اگر فشار كار با وجود نیروهای دیگر كمتر شود، خطر انتقال بیماری از این طریق بسیار بالاست.
دمای بدن افراد یكی از مهمترین كارهایی است كه بعد از شیوع این بیماری می بایست اندازه گیری شود؛ چونكه تب یكی از علایم اصلی كروناویروس جدید است.
اسكنرهای حرارتی كه اخیرا در ایستگاه های قطار در شهرهای بزرگ چین نصب شده اند، تنها یكی از چند راهكارهایی است كه مقامات چین برای كنترل و مبارزه با این بیماری از آن بهره برده اند.
مقامات چین از هوش مصنوعی (AI) و داده های بزرگ یا كلان داده ها (big data) برای مقابله با این ویروس كشنده كه حالا مردم ۵۶ كشور را آلوده كرده است، استفاده می نمایند. این ویروس در اواخر دسامبر سال قبل در استان هوبی مركزی چین كشف شد.
"فو" اظهار نمود: تابحال تنها یك مورد مشكوك به مبتلا شدن به این ویروس وجود داشته است كه وی مجبور به اطلاع مقامات بهداشتی در مورد این مسافر بوده است. آن مسافر زنی از استان "هنان" بود كه تب آن ۳۷.۹ درجه سانتی گراد داشت.
حالا بعضی از شركت ها در چین تصمیم دارند سیستم تشخیص دما را به روز كنند تا این سیستم مجهز به سیستم تشخیص چهره هم باشد.
در ۷ فوریه، شركت هوش مصنوعی Megvii اظهار داشت كه در حال كار بر روی طراحی یك سیستم است كه دارای سیستم تشخیص بدن، تشخیص چهره و چند دوربین مادون قرمز و نور مرئی است و هدف آن كمك به كاركنان شاغل در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار برای شناسایی سریع افرادی كه دمای بدن بالا دارند، است.
"زنگ ییژین" (Zeng Yixin)، معاون مدیر كمیسیون بهداشت ملی چین در ۲۶ ژانویه به خبرنگاران اظهار داشت: فناوری تشخیص چهره و "سیستم نام واقعی" (real-name system) به ما كمك می نماید تا افرادی كه به صورت بالقوه در معرض ویروس قرار گرفته اند را شناسایی نماییم و به صورت موثر مانع از انتشار پاتوژن شویم.
وی با اشاره به شیوع ویروس دیگری كه سبب كشته شدن صدها نفر در چین شد، اظهار داشت: این سطح بالای فناوری در هنگام شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ در دسترس نبود. ازاین رو ما معتقدیم كه استفاده از فناوری های پیشرفته در مقابله با شیوع بیماری بسیار مهم و كاربردی است.


دولت چین دارای پیشرفته ترین و گرانترین سیستم نظارتی در جهان است. علاوه بر "سیستم نام واقعی" كه مردم را ملزم به استفاده از كارت های شناسایی دولتی برای خرید سیمكارت تلفن، باز كردن حساب در رسانه های اجتماعی، استفاده از قطار، هواپیما یا حتی خرید مواد غذایی می كند، مقامات همینطور با استفاده از حدود ۲۰۰ میلیون دوربین امنیتی كه در سراسر كشور نصب شده اند، بر افراد نظارت می كنند. بعضی از این دوربین ها مجهز به فناوری تشخیص چهره هستند و به مقامات امكان می دهند اقدامات جنایتكارانه همچون قانون شكنی و حتی كوچكترین كارها نظیر عبور عابران از خیابان با بی دقتی و یا در مسیری كه برای عابر پیاده قانونی نیست را رصد كنند.
روش های دیگری كه چین در حال استفاده از آن برای مقابله با ویروس جدید استفاده می نمایند، شامل ردیابی اطلاعات در مورد حركات افراد از راه تلفن های همراه می باشد. همینطور برخی برنامه ها هم توسعه داده شده اند كه به كاربران این امكان را می دهند تا دریابند آیا در نزدیكی فردی كه به كروناویروس مبتلا است، قرار دارند یا خیر. این اپلیكیشن معروف به "ردیاب تماس نزدیك"(close contact detector)، طوری طراحی شده كه خطر تماس كاربران با كروناویروس را بر مبنای میزان نزدیكی آنها با افراد مبتلا به این بیماری و یا مشكوك به مبتلا شدن مورد بررسی قرار می دهد.
كاربران جهت بررسی وضعیت خود، باید یك كیوآر كد را با استفاده از اپلیكیشن هایی مانند "علی پی"(Alipay)، "وی چت"(WeChat) یا "كیوكیو"(QQ)، در تلفن همراه خود اسكن كنند. بعد از ثبت اپلیكیشن در تلفن همراه، باید نام كاربر و شماره شناسایی وی در آن وارد شود. هر تلفن همراه می تواند وضعیت سه نفر را مورد بررسی قرار دهد. در گزارش مربوط به این اپلیكیشن، جزئیات مربوط به چگونگی عملكرد آن مشخص نشده، اما در تعریف آن آمده است كه وقتی كاربر فاقد محافظت كافی باشد و در تماس نزدیك با شخصی قرار بگیرد كه نشانه های مبتلا شدن به كروناویروس را دارد، اخطار می دهد.
تعریف تماس نزدیك، شامل افرادی می شود كه با یكدیگر همكار یا همكلاس هستند و یا در یك خانه زندگی می كنند. علاوه بر این، كادر پزشكی كه با بیماران مبتلا به كروناویروس در تماس هستند و یا مسافرانی كه حمل و نقل انبوه را تجربه می كنند، هم در معرض مبتلا شدن قرار دارند.



1398/12/12
19:35:37
5.0 / 5
3758
تگهای خبر: اپلیكیشن , تحقیقات , تكنولوژی , تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی