پیش بینی چندین بیماری تنها با یك نمونه گیری خونی

پیش بینی چندین بیماری تنها با یك نمونه گیری خونی لینك بگیر: پژوهشگران سه دانشگاه معتبر بین المللی موفق به توسعه یك آزمایش خون شدند كه تنها با یك نمونه گیری، می تواند چندین بیماری را پیش بینی نماید.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، این آزمایش خون جدید می تواند از یك نمونه پلاسما استفاده نماید تا به وضعیت سلامتی فرد نائل شود و احتمال بروز طیف وسیعی از بیماری ها را یش بینی كند.
ممكنست چنین آزمایشی با آزمایش خون های دیگر مشابه باشد ولی نتیجه این تحقیق در مجله " Nature Medicine" انتشار یافته است.
این پژوهش توسط پژوهشگران " دانشگاه كالیفرنیا، سان فرانسیسكو"(UC San Francisco)، "كمبریج"(Cambridge) و یك شركت واقع در ایالت كلرادو به نام "SomaLogic" انجام شده و پلاسما خون را برای طیف گسترده ای از پروتئین ها اسكن می كند.
در این روش پلاسما برای "آپتامر "(aptamer) جست وجو می شود.
" آپتامر " قطعاتی از "دی ان ای"(DNA) است كه به پروتئین هدف متصل می شود. اهداف آپتامرها بسیار وسیع است و از مولكول های كوچك تا ماكرومولكول ها و حتی سلول ها را شامل می شوند.
البته تنها قطعاتی ویژه به پروتئین های خاص متصل می شوند. بدین سبب با جست وجو آپتامرها پژوهشگران می توانند دریابند كدام پروتئین و با چه غلظتی در خون وجود دارد.
سپس این اطلاعات به الگوریتم های یادگیری ماشین وارد می شود و اطلاعات سلامتی بیمار از قبیل احتمال مبتلاشدن به دیابت و بیماری های قلبی پیش بینی می شود.
هنوز برای اثبات این اصل زود است ولی پژوهشگران پروژه معتقدند، به محض اینكه این فناوری مقرون به صرفه تر شد، می تواند به پزشكان كمك نماید كه یك ارزیابی جامع از سلامتی بیمار انجام دهند.
آزمایش های دیگر خون پلاسما را برای سنجش پروتئین های نشانگر اندازه گیری می كنند.
از نظر تئوری، جست وجوی آپتامرها می تواند به پژوهشگران اجازه دهد بیماری های بیشتری را بوسیله یك نمونه خون پیش بینی كنند.




منبع:

1398/09/12
14:56:56
5.0 / 5
4329
تگهای خبر: دانش , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی