نخستین تصاویر رصد شده تلسكوپ آلمانی ها منتشر گردید

نخستین تصاویر رصد شده تلسكوپ آلمانی ها منتشر گردید به گزارش لینك بگیر چند روز پیش تصاویر نجومی ویژه ای از تلسكوپ آلمانی ˮ eROSITAˮ در انستیتوی فیزیك ˮماكس پلانكˮ به معرض دید عموم گذاشته شد.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، تلسكوپ اشعه ایكس " eROSITA" تصاویری ثبت كرده كه توسط تركیب هر هفت آینه های تلسكوپ گرفته شده اند.
این تلسكوپ آژانس فضایی آلمان كه از تاریخ ۱۳ اكتبر مشغول رصد فضا است، تصاویر اشعه ایكس نواحی مختلفی از آسمان شب را تركیب كرده است.
این تصاویر شامل "ابر ماژلانی بزرگ"(LMC) و خوشه های كهكشانی "A۳۳۹۱/۳۳۹۵" می شود.
این جفت خوشه كهكشانی ۸۰۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارند.


ابر ماژلانی بزرگ هم كهكشانی در همسایگی كهكشان راه شیری است.
"پیتر پردهل" محقق اصلی تلسكوپ " eROSITA" اظهار داشت: تصاویری كه می بینید، نخستین تصاویری هستند كه توسط این تلسكوپ به ثبت رسیده و نمایانگر زیبایی حقیقی جهان پنهان است.
وی افزود: ما برای رسیدن به اهداف علمی خود به یك حساسیت كافی نیاز داشتیم تا دورترین خوشه های كهكشانی در سراسر كیهان را پیدا نماییم.
"پردهل" اضافه كرد: این تصاویر اولیه نشان از آن دارد كه ما می توانیم این كار را انجام دهیم. حالا می توانیم میوه های زحمت ۱۰ ساله خویش را برداشت نماییم.
تلسكوپ اشعه ایكس " eROSITA" قادر بوده كه جزئیات قابل توجهی از "ابر ماژلانی بزرگ" را ثبت كند كه از میان آنها می توان به بقایای ابرنواختر " SN ۱۹۸۷A" و تعدادی ستاره و هسته های كهكشانی فعال اشاره نمود.
تلسكوپ فوق حساس" eROSITA" نه تنها به دانشمندان كمك می نماید تصاویر دقیقی از اجرام كیهانی و گازهای انتشار یافته از آنها را ثبت كنند، بلكه می تواند از تحقیقات انرژی تاریك هم پشتیبانی كند.
"آندره مرلونی" دانشمند پروژه " eROSITA" اظهار داشت: با استفاده از این تلسكوپ، رؤیای ما به حقیقت پیوسته است. ما الان می توانیم یك نقشه اشعه ایكس از آسمان را با جزئیاتی بی سابقه ایجاد نماییم.
تلسكوپ "eROSITA" در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی توسط ماهواره "Spektr-RG" از قزاقستان به فضا پرتاب شد.



1398/08/08
09:45:48
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: انرژی , تحقیقات , علم , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی