دبیر كل شورای عتف خبر داد

بودجه ۸۹ میلیاردی دستگاه ها برای پژوهش وفناوری، طرح جامع برای گزارش گیری فعالیت های تحقیقاتی

بودجه ۸۹ میلیاردی دستگاه ها برای پژوهش وفناوری، طرح جامع برای گزارش گیری فعالیت های تحقیقاتی لینك بگیر: دبیر كل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اطلات به دست آمده از بررسی عملكرد دستگاه ها در اختصاص یك درصد اعتبارات به امر پژوهش و فناوری در سال گذشته، اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده نشان داده است مبلغ ۸۹ میلیارد تومان برای اجرای ۳۳۰۰ طرح مشترك صرف شده است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا دكتر مسعود برومند در حاشیه یكصد و هفتاد و ششمین جلسه كمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران پیشنهاد ایجاد نظام هماهنگ برنامه ریزی و عملكرد پژوهش و فناوری كشور را تنها سوژه مطرح در این نشست دانست و اظهار نمود: در این نشست نحوه دریافت گزارش های عملكرد دستگاه ها و دانشگاه ها در حوزه پژوهش و فناوری و ارزیابی عملكردها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
برومند با اشاره به اینكه ما صرفاً برمبنای یكسری از بندهای قانونی مانند ماده ۵۶ درباب اختصاص یك درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش مبادرت به گزارش گیری از دستگاه ها می كردیم و این در شرایطی است كه فعالیت های پژوهش و فناوری كه در كشور انجام می شود، فراتر از این است؛ از این رو لازم است كه بدانیم در كشور چه فعالیت هایی در این حوزه صورت می گیرد.
دبیر كل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه ما تابحال اطلات بخش كوچكی از عملكردها در حوزه پژوهش و فناوری را دریافت می كردیم، افزود: ولی با توسعه گزارش گیری می توانیم اطلاعات وسیع تری را در این حوزه كسب نماییم.
برومند با اشاره به نتایج به دست آمده از گزارش های اختصاص یك درصد بودجه دستگاه ها به امر پژوهش و فناوری اظهار داشت: برمبنای داده های به دست آمده از گزارش دستگاه ها در سال ۹۶، مبلغ ۸۹ میلیارد تومان پارسال در انعقاد قرارداد از محل یك درصد به امر پژوهش اختصاص داده شده است.
بگفته وی، این میزان قرارداد برای اجرای ۳ هزار و ۳۰۰ پروژه های مشترك میان دستگاه ها و دانشگاه ها بوده است.
وی با اشاره به اینكه در این نشست طرح اولیه در این زمینه تهیه شده بود، اشاره كرد: در این نشست اعضا نظرات خودرا نمایش كردند و برمبنای نظرات نمایش شده این طرح مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در عین حال "تصویب شیوه نامه نحوه فراخوان و انتخاب اعضای حقیقی كمیسیون تخصصی شورای عتف" را همچون موضوعات قبل از دستور این جلسه ذكر كرد و اضافه كرد: آئین نامه مربوط به انتخاب اعضای حقیقی كمیسیون ها برای اعضا ارسال شده بود و در این نشست نظراتی نمایش شد كه در نهایت این آئین نامه به تصویب رسید.
برومند بررسی عضویت سازمان امور اداری و استخدامی در كمیسیون دائمی و ۴ كمیسیون تخصصی را از دیگر موضوعات قبل از دستور این جلسه عنوان نمود و تصریح كرد: درخواستی از طرف سازمان امور استخدامی كشور برای حضور در بعضی از كمیسیون های تخصصی این شورا نمایش شده بود كه در این نشست حضور این سازمان در ۲ كمیسیون تخصصی مورد پذیرش قرار گرفت.



1397/11/26
22:09:24
5.0 / 5
4657
تگهای خبر: تحقیقات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی