تولید اولین داروی ایرانی درمان بدون عارضه فقر آهن در مازندران

تولید اولین داروی ایرانی درمان بدون عارضه فقر آهن در مازندران لینك بگیر: اولین داروی ایرانی درمان فقر آهن بدون عارضه توسط محققان یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری مازندران تولید شد.


امید رجبی دكترای بیولوژی و سیستماتیك گیاهی در گفت و گو با ایسنا، از تولید اولین داروی ایرانی درمان فقر آهن با نام شربت فروتونیك ( Ferotonic ) خبر داد، اظهاركرد: با تلاش محققان یك شركت فناور مستقر در مركز رشد واحدهای فناور سیمرغ وابسته به پارك علم و فناوری مازندران، این دارو وارد بازار شد.
وی با اشاره به اینكه كار تحقیقاتی برای ساخت داروی آهن با ساختار یون، از سال ۱۳۸۵ شروع شد و در سال ۱۳۸۹ فرمول ساخت آن نهایی شد، اشاره كرد: داروی آهن فروتونیك منشأ گیاهی داشته و مجوز سیب سلامت و كد ثبت فرآورده را از سازمان غذا و دارو ستاندن كرده و گواهی ثبت اختراع ایران و آمریكا را دارا است.
عضو انجمن طب گیاهی انگلستان با اشاره به اینكه همه داروهای آهن در شكل های مختلف همچون شربت، قطره، كپسول بدون استثنا دارای نمك هستند، اشاره كرد: تولید این داروی گیاهی آهن با ساختار یون، بطور رسمی در تیر ماه سال ۱۳۹۷ در یكی از شركت های دارویی كشور شروع شد و الان در سطح داروخانه های كشور موجود است.
رجبی درباره عملكرد اشكال مختلف آهن فعلی در بدن اشاره كرد: بدن بر پایه یون طراحی شده است و مولكول آهن را نمی شناسد، از طرفی آهن مولكولی بوده كه دندان های بچه ها را سیاه، یبوست و اسهال به وجود می آورد و سبب اختلال در عملكرد كبد می شود كه بار روانی منفی زیادی برای خانواده ها دارد.
وی ادامه داد: فرمولاسیون نوین این دارو به درمان كم خونی فقر آهن منجر می شود و سپس مصرف آن بدن بیمار دیگر نیاز به استفاده از داروی كمكی دیگری در این زمینه ندارد، چونكه آهن موجود به سبب یونی بودن ساختار آن، به صورت كامل در بدن جذب می شود و در نتیجه آن عوارض كم خونی بطور كامل برطرف خواهد شد.
مدیرعامل امید دارو طبرستان افزود: این دارو فقط یك مكمل برای جبران كمبود آهن نیست بلكه بیشتر از ۱۲ ریز مغذی همچون مقادیر بالای از ویتامین D و C، انواع كلسیم و منیزیم دارد و در حقیقت یك مولتی ویتامین مینرال حاوی آهن است.
رجبی اظهار داشت: نتایج مطالعات بالینی داروی درمان فقر آهن گیاهی با استناد خون سازی و تولید فاكتورهای خونی از طرف یكی از مراكز معتبر علمی دانشگاه علوم پزشكی كشور بیان كننده درجه رضایتمندی بالای بیماران است، همین طور این دارو در درمان كم خونی ناشی از فقر آهن در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی و مبتلایان به بیماری مزمن منجر به فقر آهن باز كاربرد دارد.
وی اشاره كرد: داروی گیاهی درمان فقر آهن با ساختار یونی كاملاً طبیعی است و ساختار آن با داروهای موجود در بازار متفاوت است و برخلاف مكمل های رایج از هیچ ماده شیمیایی، چون نمك های گلوكونات، فومارات، یا سولفات و حتی آهن لیپوزومال و سوكروزومیال و غیره در تركیبات آن استفاده نشده است.

صادرات داروی فقر آهن محقق شد / محدودیت ظرفیت تولید نداریم
مدیرعامل امید دارو طبرستان در مورد میزان تولید این دارو اظهار داشت: محدودیتی برای تولید این دارو وجود نداشته و می توان گفت به تعداد هر فرد ایرانی توانایی تولید شربت درمان فقر آهن وجود دارد و همین طور امیدواریم ضمن تأمین بازار داخل، بازار خارج را باز در دست گرفته و صادرات به تمام جهان را پیش بینی كرده ایم.

درمان كم خونی ناشی از فقر آهن
رجبی افزود: این دارو قابلیت مصرف برای اطفال از سن ۶ ماهگی تا افراد ۹۰ سال را داشته و ۳ برابر آهن جگر سیاه گوساله در ۱۰۰ گرم، آهن هِم قابل جذب دارد همین طور این دارو منع مصرف در دوره حاملگی و شیردهی ندارد اما برای دیابتی ها و تالاسمی مینور و ماژور قابل مصرف نیست.
وی ادامه داد: این داروی درمان كم خونی ناشی از فقر آهن حاوی عصاره آبی نوعی گیاه بومی فلات ایران شكر سرخ و طعم دهنده طبیعی بوده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و فاقد افزودنی ها و شیرین كننده های مصنوعی است.

تولیدداروی درمان فقر آهن وابسته به خارج نیست
عضو انجمن داروهای طبیعی آمریكا با تاكید بر اینكه تولید داروی درمان فقر آهن وابسته به خارج نیست، اشاره كرد: داروی درمان كم خونی ناشی از فقر آهن در ایران به صورت صددرصد طبیعی با خواص منحصر به فرد و مطابق با ساختار بدن انسان بر پایه یون طراحی و تولید شده است كه مواد اولیه آن باز در داخل كشور وجود داشته و تولید می شود.
رجبی افزود: این دارو اشتها آور و پر كالری بوده و برای افراد لاغر و كم اشتها بسیار مناسب می باشد.




1397/11/15
22:00:17
5.0 / 5
4599
تگهای خبر: تحقیقات , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی