معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سه چهارم سرمایه گذاری ها در حوزه فضایی مربوط به پرتابگرها است

سه چهارم سرمایه گذاری ها در حوزه فضایی مربوط به پرتابگرها است به گزارش لینك بگیر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به كاربردهای فناوری های فضایی در ۲۰ حوزه اظهار داشت: برای توسعه فناوری های فضایی نیاز به سرمایه گذاری داریم كه تا كنون یك چهارم سرمایه گذاری ها در بخش ساخت ماهواره و سه چهارم سرمایه گذاری در بخش پرتابگرها سرمایه گذاری شده است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا، مهندس جهانگرد در مراسم روز فناوری فضایی با اشاره به اینكه وقوع انقلاب اسلامی تقریباً یك دهه زودتر از فروپاشی جهان دو قطبی رخ داد، اضافه كرد: نقش ایران در تقسیمات سیاسی جهان و قدرت در سطح بین المللی آن قدر حیاتی بود كه آزادسازی ایران در آن زمان و خروج از سیستم نظام دو قطبی آن زمان برای غرب قابل تحمل نبود. از این رو همواره تحت هجوم غرب قرار گرفتیم و در كشورهای غربی تلاش كردند تا ایران همچنان زیر چتر امنیتی آنها قرار گیرد.
وی با اشاره به آغاز جنگ نرم تحریم اقتصادی ضد ایران تصریح كرد: با تلاش های صورت گرفته ما امروز در حوزه تكنولوژی در لبه دفاع از هویت و توانمندی ایران قرار داریم و امیدوارم در حوزه های فناوری بتوانیم بخشی از مأموریت های ملی خویش را به انجام برسانیم.
جهانگرد حوزه های فناوری را محصول همه علوم و دانش بشریت دانست و افزود: ایران پس از پرتاب ماهواره و در مدار قرار دادن آن در تلاش است تا از داده های آن در بخش های بزرگ تر اقتصادی استفاده نماید و ما در این راه گام برداشته ایم، هر چند كه با تأخیر بوده است.
وی افزود: در دوره جدید تمركز ما بر تغییر به نگاه ها نسبت به بهره برداری از فناوری فضایی است كه با اقدامات صورت گرفته به مرحله خوبی رسیده ایم.
به قول وی هم اكنون در توسعه صنایع فضایی یك چهارم سرمایه ها در بخش طراحی و ساخت ماهواره و سه چهارم اعتبارات صرف ساخت پرتابگرها می شود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه داده های فضایی در ۲۰ حوزه مختلف كاربرد دارد خاطرنشان كرد: آب، راه، حمل و نقل، زلزله، هواشناسی، اپیدمیولوژی، گرد و خاك، پایش منابع آبی، باد و باران همچون حوزه های كاربرد فناوری فضایی است و ما برای كاربرد این فناوری ها نیاز به هماهنگی ملی برای بهره برداری از این داده ها داریم.
جهانگرد با تاكید بر لزوم آزادسازی داده های فضایی اظهار نمود: این داده ها می تواند در اختیار بنگاه ها و بخش خصوصی قرار گیرد تا این بخش ها بتواند در حوزه های اقتصادی، دانش افزایی و اشتغالزایی استفاده كنند.
وی آینده جهان را حوزه "موبیلیتی" دانست و افزود: در آینده ارتباطات مردم مبتنی بر موبیلیتی (تحرك و پویایی) است و ارتباطات در آینده در فضاهای ابری متصل به هم برقرار می شود و ما با عنایت به توسعه صنایع فضایی در كشور می توانیم در بخشی از این اقتصاد سهیم باشیم.
وی ابراز امیدواری كرد كه با هماهنگی كامل و پیگیری های سازمان فضایی نسبت به ایجاد پلت فرم های فضایی در كشور موفق تر عمل شود.



1397/11/14
15:36:11
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , تكنولوژی , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی