وزیر ارتباطات: حذف پوچ افزارها را پیگیری می نماییم

وزیر ارتباطات: حذف پوچ افزارها را پیگیری می نماییم لینك بگیر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباب عرضه پوچ افزارهای مخرب در ماركت های مختلف، اظهار داشت: قانون اختیاری برای حذف پوچ افزارها به ما نداده است، اما از باب حق الناس این مسئله را پیگیری خواهیم كرد.


به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آزمایشگاه پژوهشگاه فضایی در جمع خبرنگاران، درباب مقابله با پوچ افزارها كه در ماركت های مختلف نمایش و موجب بروز مشكل می شوند، اعلام اسامی افراد و ماركت های متخلف عرضه كننده پوچ افزارها را كار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: آغازین گزارش پوچ افزارها را مركز ماهر اعلام و به ماركت ها باز گوشزد شد كه آنها را حذف نمایند. چون بعضی از پوچ افزارها كه با هدف كاوش ارزهای دیجیتال استفاده می شوند، از منابع اطلاعات و پردازش كاربر بدون اجازه او استفاده می نمایند و این اساسا مشكل دارد. مواردی را كه مركز ماهر استخراج و گزارش كرده باید حذف شوند.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات باز اطلاعیه ای در این خصوص صادر كرده است. اما درباب این كه ما این مسئله را به ماركت ها اعلام نماییم، آنها از نظر قانونی ملزم به رعایت نظرات ما نیستند. قانون هیچ اختیاری به ما نداده است مگر این كه ما پرونده مقابل آنها در دستگاه قضایی باز كرده و شكایت خودرا از آن طریق پیگیری نماییم. تا در نهایت با دستور قضایی حذف شوند. در مرحله اول ما اطلاعیه صادر كردیم، اگر ببینیم كه حذف پوچ افزارها رعایت نمی گردد، از باب حق الناس حتما این مسئله را پیگیری خواهیم كرد.
وی درباره اینستاگرام بومی و اپلیكیشنی به نام جیك و پیك اظهار داشت: در ابتدا نام اپلیكیشن جیك و پیك در میان فهرست اپلیكیشن هایی كه قرار بود از وزارت ارتباطات وام بگیرند قرار گرفته بود، اما آنها برای دریافت وام اقدامی نكردند. عرضه محصول به بازار باز به شكل جدی مطرح نشده و با ما باز در این خصوص مكاتبه ای نداشته اند.
وزیر ارتباطات درباره ورود گوشیهای توقیف شده به بازار باز گفت: كارها در دست انجام است. درباب آخرین وضعیت باز باید آقای دكتر رحمانی توضیحاتی بدهند چونكه پیگیری این كار بر عهده وزارت صمت است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ماهواره پیام اظهار داشت: ماهواره پیام هم اكنون در پژوهشگاه فضایی است و پژوهشگران مشغول انجام تست های آن هستند؛ در تلاش هستیم كه ظرف این هفته یا هفته آینده تست های نهایی را در این خصوص انجام دهیم. هم اكنون بیش از60درصد تست ها موفقیت آمیز بوده و بقیه باز صورت خواهد گرفت، تیم های پژوهشی به صورت شبانه روزی در حال كار روی این ماهواره هستند.
آذری جهرمی درباب داده های ماهواره ای و این كه این داده ها چطور به كمك محیط زیست و كشاورزان می آید، توضیح داد: هم اكنون استفاده از داده های ماهواره عملیاتی و زنجیره این دانش برمبنای تلاش های محققان كامل شده است. از راه این داده ها می توان گزارشی از سطوح زیر كشت و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت منابع آب را نمایش دهیم. می توانیم بحران و بلاهای طبیعی را پایش نماییم. در حوزه محیط زیست، پایش جنگل ها، حفاظت از جنگل ها در مقابل آتش سوزی باز این داده ها به كمك ما خواهند آمد. البته بگویم ما در پژوهشگاه فقط سرویس را فراهم می نماییم و نمایش می دهیم، بهره بردار اصلی این داده ها، دستگاه هایی مانند وزارت نیرو، وزارت جهان كشاورزی، سازمان محیط زیست و... هستند.
وی افزود: سازمان ها باید از این داده ها به صورت عملیاتی استفاده كنند. مثلا با كمك این داده ها، زمانی كه طوفان یا ریزگرد شروع میگردد می توانیم مشخص نماییم دامنه آن كجاست، از چه سمتی شروع شده و برای مهارش باید چه كاری انجام دهیم. ما هم اكنون می توانیم سطوح زیركشت در مناطق مختلف و این كه در آنها چه چیزهایی كاشته می شوند را پایش نماییم. البته این كه چطور از این اطلاعات برای مدیریت استفاده شود، بستگی به سازمان هایی دارد كه متولی امور مختلف هستند.
وزیر ارتباطات درباب بهره برداری دستگاه های اجرایی از پروژه های فضایی اظهار داشت: هم اكنون در ستاد مدیریت بحران، احیای دریاچه ارومیه و... از خدمات فضایی استفاده میگردد. اما به شكل گسترده نیست. در بازدیدهایی كه صورت می گیرد، می توان به استفاده بیشتر از این امكانات امیدوار بود.
علمی*م.ش*2017


1397/10/11
13:53:57
5.0 / 5
4459
تگهای خبر: اپلیكیشن , ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی