توسعه كسب و كارهای نوین نجات بخش اشتغال در كشور است

توسعه كسب و كارهای نوین نجات بخش اشتغال در كشور است لینك بگیر: زاهدان - دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: توسعه فضای كسب و كارهای نوین در پارك های علم و فناوری نجات بخش اشتغال جوانان تحصیل كرده و جویای كار در كشور است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا سید محمدحسین سجادی نیری روز چهارشنبه در اولین جشنواره صنایع خلاق كشور در زاهدان تصریح كرد: فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و گفتمان غالب كشور به علم و فناوری تبدیل گردد.
وی بیان كرد: صنایع خلاق متاسفانه در گذشته مغفول مانده بود كه هم اینك زمینه گسترش آن در كشور فراهم گشته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های فرهنگی بسیار زیادی دارد كه می توان با بهره گیری از تكنولوژی های جدید زمینه رشد و تعالی بیشتر آنرا فراهم نمود.
وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت های سیستان و بلوچستان با استفاده از تكنولوژی های جدید می توان این استان را به پیشرفت و توسعه سوق داد.
سجادی نیری تصریح كرد: با حفظ چهارچوب های فرهنگی و خطوط قرمزی كه در كشور داریم با تاسی از ظرفیت های حوزه فرهنگ می توانیم این فرهنگ را با استفاده از صنایع خلاق به اقتصاد نزدیك نماییم.
وی افزود: با بهره گیری از كسب و كارهای نوین می توان ظرفیت های فرهنگی را اقتصادی و درآمد زا كرد.
رئیس پارك علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم در این نشست عرضه مدل جدیدی در اكوسیستم اقتصادی این استان را همچون اهداف جشنواره صنایع خلاق عنوان نمود.
محمد نبی شهیكی تاش تصریح كرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی در حوزه هنر و صنایع فرهنگی دارد كه از این ظرفیت برای تولید اشتغال به خوبی استفاده نشده است.
وی اضافه كرد: حوزه فرهنگی در سیستان و بلوچستان می تواند خلق ثروت كند و الگویی مناسب برای چرخه اقتصاد محلی باشد.
رئیس پارك علم و فناوری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا جشنواره صنایع خلاق را هر سال در این استان برای بهبود وضعیت كسب و كارهای نوین برگزار نماییم.
وی اضافه كرد: رویكردهای سنتی كسب و كار باید متناسب یا تغییرات و تكنولوژی های جدید تغییر كند.
دبیر جشنواره صنایع خلاق هم در این نشست اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های فرهنگی و هنری موجود در سیستان و بلوچستان برای توسعه اشتغال و كسب و كار برگزاری این جشنواره در زاهدان برنامه ریزی شد.
فرید شاهمرادی با اشاره به اینكه نقطه تلاقی بین فرهنگ و تكنولوژی خلاقیت است، افزود: با عنایت به معضلات موجود در زمینه كشاورزی و دیگر صنایع بهترین راه ارتقای شاخص اشتغال در سیستان و بلوچستان روی آوردن به نوآوری و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری مانند گردشگری و صنایع دستی است.
به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا استودیو انیمیشن و دوبله در پارك و علم و فناوری سیستان و بلوچستان برای پیشبرد فضای كسب و كار راه اندازی شد.
همچنین هفت شركت نوآوری در سیستان و بلوچستان با افتتاح دفتر در این جشنواره فعالیت خویش را آغاز كردند.
در این جشنواره از سه نرم افزار طراحی صنایع دستی سیستان و بلوچستان رونمایی گردید.
3213**6081


1397/07/19
15:27:22
5.0 / 5
5014
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , شركت , علم
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی