دوازدهمین نمایشگاه كتاب در پایتخت كتاب ایران برپا شد

دوازدهمین نمایشگاه كتاب در پایتخت كتاب ایران برپا شد لینك بگیر: بوشهر- ایرنا- دوازدهمین نمایشگاه بزرگ كتاب روز پنجشنبه در بوشهر كه امسال به عنوان پایتخت كتاب ایران نامگذاری شده است عصر روز پنجشنبه در آیینی با حضور فرهنگ دوستان و علاقه مندان به تازه های نشر برپا شد.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دراین آئین اظهار داشت: كتاب پنجره ورود انسان به عرصه علم و دانش است به طوری كه اگر كتاب نباشد حوزه دانش دچار صدمه جدی می گردد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اضافه كرد: استان بوشهر دارای تاریخی فرهنگی است و یكی از شاخصه های این استان حضور كتاب در زندگی مردم است.
وی خاطرنشان كرد: كتاب بخشی از عمر مولف است و مولف با كتاب عمر خویش را به جامعه هدف هدیه می كند.
صفایی بوشهری با اشاره به اینكه استان بوشهر استانی نویسنده پرور است اظهاركرد: كتابهایی كه اخیرا نگارش می گردد نگاره های قوی هستند كه می توانند در خیلی از امور به عنوان مرجع معرفی و در فضای بین المللی مطرح شوند.
وی با اشاره به معرفی استان بوشهر به عنوان پایتخت كتاب ایران اظهار داشت: تلاش می گردد این استان به كتابخانه بزرگ با استانداردهای لازم تبدیل شود.
مشاور وزیر ارشاد و مدیركل حوزه وزراتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اظهار داشت: در حوزه دینی دو منظر نمادها و مناسك دینی و حوزه معرفتی باید لحاظ شود.
محمد مهدی احمدی اضافه كرد: در كنارتوجه به شعائر، نمادها و مناسك دینی باید به حوزه معرفتی هم توجه شود.
وی با تاكید براینكه آنانی كه با كتاب ارتباط ندارند و اهل تحقیق نیستند در مناسك باقی می مانند، خاطرنشان كرد: مطالعه كتاب انسان را از مناسك عبور و وارد حوزه معرفتی می كند.
احمدی تصریح كرد: به دست آوردن الگویی متعالی از متن كتاب، با مطالعه و تحقیق به دست می آید.
وی خاطرنشان كرد: برگزاری نمایشگاههای كتاب افزون برجریان سازی فرهنگی تولید زمینه آشنایی با تازه های نشر، تبادل تجارب بین ناشران، آشنایی و تولید ارتباط منطقی افراد با كتابها وتازه های نشر فراهم می گردد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرنیز اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه كتاب استان با حضور 300 ناشر در 160 غرفه در نمایشگاه بین المللی بوشهر برگزار شده است.
حمیده ماحوزی اضافه كرد: در این نمایشگاه 35 هزار عنوان كتاب در حوزه های فرهنگی، دینی، ادبیات، اجتماعی، سیاسی، رمان، كودك و نوجوان و دیگر حوزه ها با 30 درصد تخفیف به مدت شش روز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: كتاب محصول تجربه های بشری و چراغ هدایت انسان به سمت روشنایی و دانایی است.
ماحوزی اظهار داشت: در جامعه كنونی و عصر اطلاعات آموزش، فرایندی مهم در زندگی انسان است و بهترین منبع در این زمینه كتاب است.
وی یادآورشد: جامعه سالم نیاز به شهروندان مطالبه گر و پرسش گر دارد تا بتواند با جهل و نادانی مقابله و با زیست و مطالبه گری فرهنگی به سمت كاهش صدمه های اجتماعی برود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: نماشگاه كتاب فرصتی برای معرفی تازه های نشر و تشویق و ترغیب شهروندان به مطالعه است.
وی اضافه كرد: امید می رود كه طرح پایتخت كتاب و برگزاری نمایشگاه بزرگ كتاب افزایش بیش از پیش فرهنگ كتاب خوانی را در استان فرهنگی بوشهر فراهم كند.
برگزاری كارگاههای آموزشی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی ازبرنامه های جنبی این نمایشگاه است.
همچنین در این آئین از كتاب 'بیست گفتار در علم و فناوری' آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر هم رونمایی شد.
در این كتاب 20 گفتار و سخنرانی ایشان در بخش های علوم و فناوریهای نوین در سرفصل های تحقیق و پژوهش، شهر و تجارت الكترونیك، خلیج فارس، فرصت ها و تحول ها، فضای سایبری در بوشهر و ایران از جانب پژوهشگاه تاریخ و فرهنگ و هنربوشهر جمع آوری و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اكبراقبال مجرد


1396/09/25
13:54:11
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی