موافقتنامه تاسیس شركت مشترك ساخت پنل خورشیدی با چین و هنگ كنگ به امضا رسید

موافقتنامه تاسیس شركت مشترك ساخت پنل خورشیدی با چین و هنگ كنگ به امضا رسید تهران- ایرنا- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شركت های «زنشاین» چین و «كوندا انرژی» هنگ كنگ برای سرمایه گذاری مشترك در تولید خط تولید تمام اتوماتیك صفحه (پنل) های خورشیدی موافقتنامه تاسیس شركت مشترك امضا كردند.


به گزارش یكشنبه تارنمای ایدرو، معاون توسعه صنایع پیشرفته و پروژه های كلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توضیح داد: حسب برنامه ریزی صورت گرفته، مراحل ثبت شركت با میزان سهام 30 درصدری ایدرو و بعد از نهایی شدن اساسنامه آن در یك ماه صورت می پذیرد.
فرداد دلیری از اتوماتیك بودن خط تولید كارخانه اطلاع داد و اضافه كرد: هدف ایدرو تولید این صنعت، استفاده از توانمندی های موجود در كشور و فعال سازی واحد تحقیق و توسعه مربوط به این فناوری است.
به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا، صفحه خورشیدی از مونتاژ سلول های خورشیدی به وجود می آید. از آنجائیكه یك صفحه خورشیدی مقدار محدودی انرژی تولید می كند. صفحه های خورشیدی انرژی نورانی خورشید را به انرژی الكتریكی تبدیل می كنند. این صفحه ها با نام فتوولتائیك یا سولار هم شناخته می شوند.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پیش از این در پی امضای تفاهمنامه همكاری با شركت «اشمید» آلمان مطالعات جامع امكان سنجی فنی و اقتصادی طرح تولید پنل های خورشیدی را از سیلیكون متال انجام داد.
برپایه این گزارش، میزان تقریبی سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه هشت هزار و 608 میلیارد ریال برآورد شده است.
اكنون در كشور هفت واحد صنعتی در زنجیره های نهایی تولید پنل خورشیدی (از ویفر و سلول خورشیدی) فعالیت دارند و سهم فعلی برق خورشیدی از سبد انرژی كشور حدود 6 هزارم درصد درصد است.
ایران با قرار گرفتن در كمربند خورشیدی، دارا بودن مناطق كویری و هم برخورداری از 300 روز آفتابی در سال جزو بهترین كشورهای جهان در زمینه قابلیت های انرژی خورشیدی است.
در لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه كشور ساخت 26 هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است كه 16هزار مگاوات آن با تبدیل نیروگاه های گازی موجود به سیكل تركیبی، سه هزار مگاوات آن با ساخت نیروگاه های تولید پراكنده (DG) و تولید همزمان برق و حرارت (CHP) و پنج هزار مگاوات دیگر آن با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیربادی و فوتوولتائیك (خورشیدی) تامین می گردد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*3061*1961*
تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: مریم مسعود

 

1396/09/12
00:20:51
5.0 / 5
4844
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی