به گزارش لینك بگیر به نقل از ایرنا، تایمز اضافه كرد: آن ها پیش بینی می كنند كه هواپیماهای برقی با ظرفیت 50 تا 100 صندلی، قادر باشد تا سال 2030 وارد پروازهای كوتاه شود. این هواپیماها نسبت به مدلهای فعلی كه از سوخت فسیلی استفاده می كنند، آلودگی كمتری از خود تولید می كنند. این فناوری همینطور می تواند در تاكسی های برقی مورداستفاده قرار گیرد و از ترافیك خیابان ها و راه آهن بكاهد.
این روزنامه انگلیسی اضافه كرد: «پاول استین» رئیس امور فناوری شركت رولزرویس تصریح كرد: سه غول بزرگ فناوری گردهم آمده تا عصر جدیدی را رقم زنند. نسل سوم صنعت هواپیمایی آغازشده است.
تایمز نوشت: شركت های یادشده می گویند كه اگر دولت و موسسه هوافضای انگلیس هزینه تحقیقات این پروژه كه ده ها میلیون پوند برآورد می گردد را متقبل شوند، كار ساخت موتورهای هواپیمای برقی موسوم به E-Fan X را در انگلیس اجرا خواهند كرد.
این روزنامه انگلیسی اضافه كرد: درحالی كه موتور هواپیماهای فعلی از نفت سفید استفاده می كند هواپیماهای الكتریكی مجهز به یك نیروگاه تولید برق سیار به وزن 2 تن هستند كه می تواند معادل 2. 5 گیگاوات برق تولید كند.
تایمز نوشت: بر مبنای توافق صورت گرفته رولزرویس قرار است ژنراتور و پروانه موتور، شركت آلمانی زیمنس موتورهای جدید و ایرباس هم مخزن باتری را تولید كنند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، این فناوری قرار است دو سال و نیم دیگر مورد آزمایش قرار گیرد.
دو شركت عظیم هواپیماسازی بوئینگ و ایزی جت هم پیشتر اعلام كرده بودند كه هر دو تصمیم گرفته اند از هواپیماهای برقی در پروازهای خود در آینده نزدیك استفاده كنند.
به نظر می رسد كه ساخت و استفاده از هواپیماهایی كه به موتورهای برقی و الكتریكی مجهز هستند، با استقبال بسیاری رو به رو شود.
با توجه به پیشرفت سریع صنعت باتری سازی و همینطور هوش مصنوعی، موتور این هواپیماها به گونه ای ساخته خواهد شد كه به طورقطع قادر خواهد بود با هرگونه مشكل سوخت در حین پرواز به مقابله بپردازد.