مرحله اول فواد ۱۲۸
لینک بگیر: مرحله اول سامانه فوریت های اداری (فواد 128) برای استان قزوین، با حضور ایرانسل به عنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شد.
به گزارش لینک بگیر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با حضور دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر کامل داوودی رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل و برخی از اصحاب رسانه و ارتباط زنده تصویری با دکتر محمد نوذری استاندار قزوین، بعد ازظهر سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، در ساختمان امام خمینی(ره) ایرانسل، مرحله اول سامانه فوریت های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین بطور رسمی به بهره برداری رسید. این سامانه با حضور ایرانسل به عنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اهداف این سازمان در راه اندازی این سامانه اظهار داشت: ما چهار هدف را با اجرای این سامانه دنبال می نماییم. اولین هدف، نظارت همگانی مردم و نحوه ارائه خدمات به آنها و کسب رضایتمندی به آنها است که برای ما اهمیت بالایی دارد. هدف دوم، حل فوری مسایل با نظام اداری است. وی ادامه داد: هدف سوم، ارزیابی عملکرد کارمندانی است که در سطح عملیات فعالیت می نمایند و با بهره برداری از این سامانه، مبنای ازریابی عملکردی آنها را نحوه ارائه خدمات به مردم درنظر می گیریم. هدف چهارم هم این است که اصلاح نظام اداری با نظر مردم صورت بگیرد و برمبنای داده هایی که در این سامانه جمع خواهد شد با بهره گیری از مهارتهای مدیریت داده، نظام اداری را اصلاح نماییم. معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی سخنانی در این رویداد، با اعلان اینکه هدف ما کسب رضایت مردم است و بر همین اساس، این تفاهم سه جانبه در راه رسیدن به دولت هوشمند بوجود آمد، اظهار داشت: حضور ایرانسل به عنوان ضلع سوم باتوجه به زیرساخت های مناسب، انتخاب شایسته ای بود. حکمرانی داده، شفافیت و ارائه خدمات به مردم، مطالبی است که بارها درباره ی آن صحبت شده اما نهایتأ به عاقبت نرسیده است. امیدواریم حرکت در این راه با حضور ایرانسل، نقطه شروع بسیار خوبی باشد و برکاتش را ببینیم. وی افزود: تکلیف مردم با توجه به این سامانه مشخص شده است و وقتی می خواهند ارتباطی برقرار کنند، بوسیله این سامانه می توانند اقدام نمایند و زمانی که بخواهند خدماتی را دریافت نمایند، باز هم به سراغ سازمان استخدامی می روند. امیدواریم مجموع این خدمات و آن چه که مدنظر ریاست جمهوری است، بتواند به ثمر بنشیند و در ادامه بتوانیم این شفافیت را در تمام مراحل ارائه خدمات به مردم درنظر بگیریم. رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز با تکیه بر این که با شروع و بهره برداری از سامانه فواد ۱۲۸، برگ جدیدی از نظام اداری گشوده شده است، بیان کرد: در برنامه های آتی، استانهای دیگر علاوه بر قزوین نیز به این طرح ملی اضافه می شوند. ما در اجرای این سامانه، تجربه بسیار خوبی با ایرانسل داشتیم؛ به همین دلیل پیشنهاد می نماییم باتوجه به زیرساخت های مناسب ایرانسل، در اجرای پروژه هایی مانند پیاده سازی دولت الکترونیک، اجرای سیاستهای دیجیتال، توسعه ارتباطی مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتال، از ظرفیتهای این شرکت بهره ببرند. وی با اشاره به تأثیراتی که اجرای این طرح خواهد داشت، اظهار داشت: پیگیری و رسیدگی فوری به شکایات از نظام اداری، نظارت دقیق بر دستگاه های اجرائی، ایجاد داده های ثبتی معتبر و دقیق، طراحی و ترسیم شکایات برخط به تفکیک سطوح ملی، دستگاهی و استانی و شهرستانی، ارائه بازخوردهای کوتاه مدت به رؤسای واحدهای مختلف، تدوین گزارش ها و ارائه به مقامات ذی ربط، صدور کارنامه مدیران برمبنای عملکرد پاسخگویی به شکایات شهروندان در کشور و تشویق و تنبیه برمبنای نتایج رسیدگی به شکایات شهروندان، همچون مواردی است که می توان به آن اشاره نمود. مدیرعامل ایرانسل: فواد ۱۲۸ ابزار کنترل کیفیت دولت هوشمند است مدیرعامل ایرانسل با اشاره به این که سر ریز فناوریها و دانش و تجربه ای که در این شرکت ایجاد می شود و توسعه می یابد، در سطح کشور به انواع مختلف ارائه و عرضه می شود، اظهار داشت: مجموعه ارتباط با مشتریان ایرانسل، روزانه پشتیبان و پاسخگوی نزدیک به ۷۰میلیون مشترک است. این ظرفیت به وجود آمده است و ما آنرا در قالب اجرای طرح فواد ۱۲۸ در خدمت دولت قرار داده ایم. وی اضافه کرد: خوشحالیم که به تیم ایرانسل اعتماد شده است و امیدواریم طرح فواد ۱۲۸ را در سطح کشور هم به خوبی عملیاتی نماییم. ما اقدامات مهمی را در عرصه حکمرانی داده و دولت هوشمند آغاز نموده ایم و تصورمان بر این است که سامانه فواد ۱۲۸، ماژول کنترل کیفیت سامانه دولت هوشمند شود. این سامانه، پروسه کنترل کیفیت شبکه دولت را به خوبی انجام می دهد. شرکت ایرانسل آمادگی دارد که پروژه های بزرگ را در کشور به دست بگیرد، به نتیجه برساند و مبنی بر دانش و فناوری جهانی، به خوبی به ثمر برساند. مدیر تحلیل کسب وکار شایا ایرانسل نیز در این مراسم، با اشاره به استراتژی ایرانسل در گسترش زیرساخت ارتباطی و محصولات و خدمات دیجیتال در کشور، توضیحاتی درباره ی دستاوردهای بخش ارتباط با مشتریان، گواهینامه ها، تحول دیجیتال در این بخش، با اهمیت ترین اهداف و دستاوردهای شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل (شایا) و جنبههای مختلف آمادگی شایا برای توسعه سامانه فواد ۱۲۸ را ارائه داد. در جریان این مراسم، ارتباط زنده تصویری با استاندار قزوین برقرار شد. نوذری در این ارتباط طی سخنانی بیان کرد: در اجرای طرح فواد ۱۲۸، رضایتمندی مردم اساس کار است. اجرای این پروژه، در جلسات شورای اداری تمام شهرستان ها پیگیری شده و استان قزوین آمادگی دارد تا این طرح را با قدرت هرچه تمام تر شروع کند. همین طور در ادامه این مراسم، طی برقراری تماس با سامانه فواد ۱۲۸ توسط رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله اول این پروژه برای استان قزوین، بطور رسمی به بهره برداری رسید. اجرای پروژه «سامانه فوریت های اداری (فواد ۱۲۸)» در پی امضای تفاهم نامه ای در بهمن ماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور شروع شده و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسایل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است.
همچون اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد ۱۲۸، می توان به ارائه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفت و گوی برخط، همکاری در راستای مشاوره، راه اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفت و گوی برخط هوشمند)، طراحی و پیشرفت راهکارهای ارتباطی مؤثر در امتداد تحول دیجیتال بمنظور ارائه خدمات عمومی اثربخش، پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف مورد نظر سازمان، توسعه خدمات دولت هوشمند کشور، استفاده از زیرساخت ها و خدمات توسعه یافته دیجیتال ایرانسل درباب برگزاری جلسات برخط و دوره های آموزشی و خدمات مبتنی بر APهای اپراتوری، اشاره نمود. شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که به عنوان بازوی اجرائی ایرانسل در عرصه تجاری سازی فرایندها و ظرفیتهای دیجیتال، مسئولیت اجرائی سازی سامانه فواد ۱۲۸ را برعهده دارد، در عرصه های کاری متفاوت و بالقوه ای فعالیت می کند. ارائه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در قالب خدمات برون سپاری، از حدود دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفت و گوی بر خط و پشتیبانی رسانه های اجتماعی، شروع شد و در طول این مدت، علاوه بر ارائه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی همچون توسعه نرم افزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب