انجام عملیات نجات با یک بالگرد بدون سرنشین

انجام عملیات نجات با یک بالگرد بدون سرنشین به گزارش لینک بگیر، بالگرد شاهین سیاه(Black Hawk) در یک عملیات ˮنجاتˮ نمایشی به صورت خودران و بدون سرنشین به پرواز درآمد.


به گزارش لینک بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، پس از این که بالگرد بلک هاوک سیکورسکی(Sikorsky Black Hawk) یک مأموریت نمایشی حمل محموله و همینطور یک عملیات نمایشی "نجات اضطراری" پزشکی را به صورت کامل بدون سرنشین و هدایت انسانی انجام داد، مرز بین هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین بیشتر از پیش محو شد.
آخرین سری از آزمایش های خودران این بالگرد در ایام ۱۲، ۱۴ و ۱۸ اکتبر در میدان آزمایشی یومای(Yuma) ارتش ایالات متحده آمریکا در آریزونا بعنوان بخشی از آزمایش پروژه همگرایی ۲۰۲۲ ارتش(PC۲۲) انجام شد که در آن خدمه ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا ۳۰۰ فناوری همچون سلاح های دوربرد، سیستم های هوایی بدون سرنشین، وسایل نقلیه جنگی خودران و نسل بعدی حسگرها را مورد ارزیابی قرار دادند.
هدف کلی این رزمایش ارزیابی فناوری های نظامی احتمالی آینده بود و همینطور بر اصرار ارتش در خصوص این که هر بالگرد جنگی در آینده باید مانند بلک هاوک خودران باشد، تاکید داشت. با توجه به این که هواپیماهای خودران در عین حفظ قابلیت های یک بالگرد دارای سرنشین، مزایای زیادی عرضه می دهند، حیرت انگیز نیست که علاقه به آنها بیشتر شود. از این دست بالگردها نه تنها میتوان در مأموریت هایی بهره برد که برای خدمه انسانی بسیار خطرناک می باشد، بلکه با بهره گیری از آنها میتوان خلبان ها را از انجام مأموریت های معمول انتقال محموله معاف کرد.


در مأموریت نمایشی اخیر از یک بالگرد «بلک هاوک استاندارد UH-۶۰A» استفاده شد که به «سیستم خودران داخل کابین خدمه هوایی»(ALIAS) دارپا مجهز شده بود و فناوری خودکار ماتریکس سیکورسکی را در خود جای داده بود. این موارد، بلک هاوک را به یک بالگرد کاملاً خودران تبدیل کردند که می تواند فرآیندهای کلیدی قبل از پرواز، همچون قدرت، کنترل ثانویه، کنترل باد و همینطور توانایی کنترل عناصر تطبیقی پرواز مانند برخاستن و فرود آمدن را بر عهده بگیرد. علاوه بر این، این بالگرد می تواند بدون نظارت انسانی به شرایط اضطراری پاسخ مناسب بدهد.
در طول این نمایش، بلک هاوک با محموله ای متشکل از ۴۰۰ واحد خون واقعی و شبیه سازی شده انسان به وزن ۵۰۰ پوند(۲۲۸ کیلوگرم) به پرواز درآمد. دو خلبان، بلک هاوک را به نقطه شروع بردند، فرود آمدند، سیستم ماتریکس را روشن کردند و خارج شدند. سیستم ماتریکس کنترل کامل بالگرد را در دست گرفت و ۸۳ مایل(۱۳۶ کیلومتر) با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت پرواز کرد.
بعد از آن یک بند ۴۰ فوتی(۱۲ متری) که یک محموله خارجی ۲۶۰۰ پوند(۱۱۷۹ کیلوگرمی) را حمل می کرد به بلک هاوک متصل شد و این بالگرد از زمین برخاست.


حدود ۳۰ دقیقه بعد از پرواز، یک اپراتور زمینی با بهره گیری از یک رادیو و تبلت ایمن به بالگرد دستور داد تا به مکان جدیدی تغییر مسیر دهد. بمحض رسیدن به آنجا، به آن دستور داده شد که بار خویش را رها کند، فرود بیاید و منتظر بماند تا مانکنی به شکل یک مصدوم درون آن قرار بگیرد.
بلک هاوک بعد از آنکه باردیگر به پرواز درآمد به یک ایستگاه پزشکی رفت در حالیکه یک دستگاه نظارت بر سلامت "BATDOK" که با سیستم ارتباطی بالگرد ادغام شده بود، وضعیت مصدوم شبیه سازی شده را زیر نظر داشت و داده های حیاتی را در لحظه به تیم پزشکی مخابره می کرد.
ایگور چرپینسکی(Igor Cherepinsky)، مدیر نوآوری های سیکورسکی، می گوید: ما معتقدیم فناوری ماتریکس حالا برای انتقال به ارتش آماده است، چونکه آنها به دنبال نوسازی ناوگان بالگردهای پایدار و خرید هواپیماهای عمودپرواز آینده(Future Vertical Lift) هستند. بالگردهای بدون سرنشین یا با سرنشینان کاسته شده می توانند با خیال راحت مأموریت های حیاتی و نجات بخش را در طول روز یا شب در مکانهای پیچیده و در شرایط جنگی انجام دهند.
فیلم زیر خلاصه ای از مأموریت های بلک هاوک را نشان داده است.



منبع:

1401/08/16
10:02:30
0.0 / 5
285
تگهای خبر: اپراتور , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی