طبق تحقیقی جدید در انگلیس؛
فیسبوك و گوگل تبلیغات كلاهبردارانه را حذف نمی كنند
به گزارش لینک بگیر تحقیقی جدید در انگلیس نشان داده است فیسبوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را بعد از گزارش کاربران حذف نمی کنند.
به گزارش لینک بگیر به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید فیسبوک و گوگل را متهم می کند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده اند و خیلی از این موارد بعد از گزارش همچنان در پلت فرم باقی مانده اند. تحقیقات گروه پشتیبانی از مصرف کننده «ویچ؟»(?Which) در انگلیس نشان داده است ۳۴ درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه بعد از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیسبوک ۲۶ درصد بوده است. هر دو شرکت ادعا می کنند تبلیغ های کلاهبردارانه را حذف می کنند و چنین محتوایی در پلت فرم هایشان ممنوع می باشد اما تحقیقات گروه «ویچ؟» نشان داده است واکنش این شرکت ها کارآمد نیست. همینطور این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداری های آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند. برپایه تحقیق این گروه پشتیبانی از مصرف کننده، بیشتر از یک چهارم قربانیان (۲۷ درصد) در فیسبوک و ۱۹ درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند. همینطور پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش دهی کلاهبرداری در این پلت فرم ها بسیار پایین است به صورت یکه ۴۳ درصد قربانیان این مورد را گزارش نکرده اند. حدود ۳۱ درصد هم اعلام نمودند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور می کنند پلت فرم های مذکور هیچ اقدامی در اینباره نمی کنند. بر اساس گزارش «ویچ؟» اطلاعات به دست آمده نشان داده است به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده نیاز است. همینطور این گروه پشتیبانی از مصرف کننده خواهان آن است که به پلت فرم های آنلاین مسئولیت قانونی برای پیشگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایت هایشان داده شود.
منبع: linkbegir.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب