ابتلای یك فرد به ویروس كرونا در مركز كنترل آژانس فضایی اروپا

ابتلای یك فرد به ویروس كرونا در مركز كنترل آژانس فضایی اروپا لینك بگیر: مدتی پیش آژانس فضایی اروپا اعلام نمود با مشورت با ˮآژانس فضایی روسیهˮ (Roscosmos) پرتاب مریخ نورد اگزومارس را كه قرار بود ماه ژوئیه سال جاری پرتاب شود به سبب شیوع ویروس كرونا و برخی مشكلات فنی دو سال به تعویق انداخته است و حال نیز ابتلای یك كارمند ˮمركز كنترل آژانس فضایی اروپاˮ (ESOC) به بیماری ˮكووید-19 ˮعملكرد 4 ماموریت را تحت تاثیر قرار داده است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، با توجه با آنكه جهان درگیر شیوع "كرونا ویروس" است، آژانس فضایی اروپا هم از این قائده مستثنی نیست و تدابیری در این رابطه اندیشیده است. بتازگی این سازمان از ابتلای یك كارمند "مركز كنترل آژانس فضایی اروپا" در دارمشتات آلمان آگاهی داد.
مركز كنترل آژانس فضایی اروپا مركز اصلی كنترل ماموریت ها برای آژانس فضایی اروپا (ESA ای اس آ) است و در دارمشتات آلمان قرار دارد.
شیوع ویروس كرونا كه بتازگی بیماری كووید ۱۹ نام گرفته سبب شده تا آژانس فضایی اروپا برخی از ماموریتهای مهم خودرا بطور موقت متوقف نماید و یا نظارت دائم بر آنها نداشته باشد. برای كاهش خطر مبتلاشدن پرسنل بیشتر آژانس فضایی به این ویروس، كارمند "مركز كنترل آژانس فضایی اروپا" در دارمشتات، آلمان تعداد خیلی از كارمندان خودرا دوركار كرده است و تنها چند كارمند هستند كه به نظارت مستقیم بر فضاپیماهایی كه مسئول جمع آوری داده ها هستند، می پردازند.


بیماری كووید-۱۹ عملكرد فضاپیماهایی كه حتی صدها میلیون مایل از زمین فاصله دارند را تحت تاثیر قرار داده است چونكه مهندسان حالا دیگر نمی توانند بطور دائمی بر روی عملكرد آنها نظارت كنند.
محدودیت های آژانس فضایی اروپا بعد از ابتلای یك فرد در مركز كنترل آژانس فضایی اروپا برای حضور پرسنل اخیراً شدت گرفته است به صورتی كه آنها به فكر خاموش كردن موقتی برخی فضاپیماها و ماموریتها هستند. آنها اعلام نموده اند قصد دارند ۴ ماموریت را به شكلی كه ساختار آنها آزار نبیند متوقف كنند كه آن ماموریتها شامل مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (ExoMars Trace Gas Orbiter)، مارس اكسپرس (Mars Express)، مدارگرد خورشیدی "سولار اوربیتر" و ماموریت بپی كلمبو هستند.
"پائولو فرری" (Paolo Ferri)، مسئول عملیات ماموریت آژانس فضایی اروپا در این زمینه اظهار داشت: طی روزهای آینده، ماموریت های بین سیاره ای ما به تدریج به یك پیكربندی ایمن هدایت می شوند، بدین سان بعد از آن دیگر نیاز به نظارت مداوم ما نخواهد بود چونكه این كاوشگرها به شكلی طراحی شده اند كه بتوانند دوره های طولانی با تعامل محدود و یا بدون تعامل با زمین به كار خود ادامه دهند.




منبع:

1399/01/06
12:47:31
5.0 / 5
3249
تگهای خبر: سئو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی