محققان ۲ دانشگاه آمریكایی:

آلودگی هوا انسان را گیج می كند

آلودگی هوا انسان را گیج می كند لینك بگیر: تعدادی از محققان دانشگاه ˮكلرادو بولدرˮ و دانشگاه ˮپنسیلوانیاˮ در مطالعه جدیدی به این نتیجه رسیدند كه سطح بالای كربن دی اكسید در هوا می تواند تفكر انسان را به هم بریزد و وی را گیج كند.


به گزارش لینك بگیر به نقل از فیز، گروهی از پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه "كلرادو بولدر" و دانشگاه "پنسیلوانیا" به شواهدی دست پیدا كرده اند كه نشان میدهد سطح بالای CO۲ در آینده ممكنست بر توانایی های شناختی دانشجویان در كلاس های درس تأثیر منفی بگذارد.
این گروه در جلسه امسال اتحادیه ژئوفیزیك آمریكا به تشریح تحقیقات خود پرداخت و مقاله حاصل از آنرا در پایگاه EarthArXiv منتشر نموده است.
انسان ها هم اكنون به شكلی در حال انتشار CO۲ هستند كه جو زمین را گرم می كند. اما با بالا رفتن سطح این گاز در هوا، ممكنست ما با مشكل گیجی یا تفكر مبهم روبرو شویم.
تحقیقات قبلی نشان داده است كه سطوح بالاتر از حد طبیعی CO۲ می تواند منجر به مشكلات شناختی شود. پژوهشگران در مطالعه جدید به مسئله افزایش سطح CO۲ در جو و تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان و دانشجویان در كلاس درس پرداختند.
پژوهشگران خاطرنشان كردند كه مطالعات قبلی نشان داده بود كه آلودگی هوای داخل كلاس (از جمله CO۲) می تواند منجر به بروز مشكلات شناختی شود و چاره این مشكل را باز كردن پنجره ها برای جریان یافتن هوای تازه عنوان كرده بودند. اما پژوهشگران به این نكته توجه كردند كه چه اتفاقی می افتد وقتی هوای تازه دارای میزان بالایی از گاز CO۲ باشد.
برای فهمیدن این موضوع، آنها مدلی را با دو نتیجه ایجاد كردند. در نتیجه اول، انسان مقدار CO۲ آزاد شده در جو را می كاهد. در حالت دوم اما اینطور نیست.
پژوهشگران گزارش دادند كه در سناریوی اول، دانش آموزان هنوز آنقدر در معرض CO۲ بودند كه توانایی های شناختی آنها تا سال ۲۱۰۰ به میزان ۲۵ درصد كم شود. در حالت دوم نیز در هنگام باز شدن پنجره ها كاهش اسفناك ۵۰ درصدی توانایی شناختی دانش آموزان دیده شد.
پژوهشگران خاطرنشان كردند كه این مطالعه اولین مطالعه آنها در مورد تأثیر بر افرادی است كه میزان كربن دی اكسید بالاتر از حد معمول تنفس می كنند. آنها همین طور متذكر شدند كه با اختتام دادن به انتشار گاز CO۲ می توان از این مشكل جلوگیری كرد.




منبع:

1398/10/02
20:42:11
5.0 / 5
4293
تگهای خبر: تحقیقات , دانش , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی