فیروزآبادی:

۱۵ درصد بودجه ICT  به پدافند غیرعامل اختصاص پیدا كند

۱۵ درصد بودجه ICT  به پدافند غیرعامل اختصاص پیدا كند به گزارش لینك بگیر دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: در بودجه سال 99، 15 درصد بودجه ICT سازمان ها باید به سوژه پدافند غیرعامل و امنیت اختصاص بگیرد.



به گزارش لینك بگیر به نقل از مهر، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش ملی پدافند غیرعامل كه امروز (سه شنبه) در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به خاصیت های فضای مجازی و تهدیدات این فضا اظهار داشت: هنر مدیریت در حوزه فضای مجازی آن است كه نظام تصمیم گیری در مورد اطلاعات و اشتراك گذاری این اطلاعات به نحو احسن صورت گیرد و سیستمی كارآمد در سطح ملی بتواند تسهیل در اشتراك گذاری اطلاعات را برقرار سازد.
وی اشاره كرد: مرزها در فضای مجازی مبهم و در هم تنیده است و فضای مجازی فضایی جهانی است و مرزها در این فضا مبهم و سیار هستند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه كرد: یكی از اصلی ترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، عمل كردن بوسیله فضای مجازی است كه با سرعت و تحول در كسری از ثانیه ساختارهای مهم اقتصادی و سیاسی كشور را نشانه می گیرد و به آنها ضربه وارد میكند.
فیروزآبادی افزود: از خصلت های دیگر فضای مجازی این است كه این فضا به شدت هویت گریز است و برنامه هایی از پیش طراحی شده در آن اجرا می شود و كسانی كه در این فضا فعالیت می نمایند از آی پی استفاده می نمایند كه در فضای مجازی احراز هویت نمی گردد.
وی با اشاره به اینكه هنوز در پیاده سازی شبكه ملی اطلاعات به نتیجه نرسیده ایم، اظهار داشت: لزوم دارد حداقل ۵۰ درصد از لایه های مختلف فضای مجازی بومی شود. هم اكنون موتور جستجو، پیام رسان، ایمیل و حوزه های بسیاری در فضای مجازی آمریكایی هستند و این میزان در ایران در مقایسه با سایر كشورها بیشتر است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه كرد: باید اقدامات اساسی صورت بگیرد تا در تمام حوزه های سخت افزاری ونرم افزاری تا جایی كه ممكنست از محصولات داخلی و در جایی كه امكان ندارد از محصولات غیرآمریكایی استفاده نمائیم. بیش از اندازه آمریكایی بودنِ تكنولوژی در فضای مجازی نگران كننده است.
فیروزآبادی اظهار داشت: ما منتظر بودیم كسی شبكه ملی اطلاعات را پیاده سازی كند اما خود سازمان ها هم در این مساله مكلف هستند. سال قبل بخش نامه ای كه در حوزه زیرساخت های كشور بود، به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور رسید و به تمام سازمان ها ابلاغ گردید.
وی با اشاره به اینكه توسعه ها نباید با سخت افزار آمریكایی صورت بگیرد و همه باید در عملیاتی شدن این مساله كمك نماییم، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۹، ۱۵ درصد بودجه آی سی تی سازمان ها باید به سوژه پدافند غیرعامل و امنیت اختصاص بگیرد.


منبع:

1398/08/15
20:31:08
5.0 / 5
4673
تگهای خبر: پیام رسان , تكنولوژی , سخت افزار , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی