راهكار نوین پژوهشگران كشور در تولید هیدروژن با خلوص بالا

راهكار نوین پژوهشگران كشور در تولید هیدروژن با خلوص بالا لینك بگیر: پژوهشگران كشور موفق ارائه روش نوین برای تولید هیدروژن با خلوص بالا برای كاربرد در پیل سوختی شدند.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا، استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت یكی از طریق های مدرن تامین انرژی است. استفاده از این گاز هر چند بعنوان سوختی دارای توجیه اقتصادی نیست ولی خصوصیاتی همچون تمایل واكنش ده ندگی بالا، فراوانی و عدم آلایندگی محیط زیست را دارد.
یكی از مهمترین روش های تولید هیدروژن با خلوص بالا استفاده از غشای پالادیمی است كه در بیشتر مراكز پژوهشی معتبر دنیا مطالعاتی در حال انجام می باشد.
بر این اساس طرحی با عنوان "ساخت غشای كامپوزیتی پالادیمی با روش لایه گذاری بدون اعمال جریان (ELP) به منظور تخلیص هیدروژن بعنوان خوراك پیل سوختی" از طرف پژوهشگران دانشگاه صنعتی بابل و با پشتیبانی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران انجام شد.
مجید تقی زاده مجری این طرح پژوهشی هدف از انجام آنرا ساخت غشا پالادیمی با روش لایه گذاری بدون اعمال جریان دانست و اظهار داشت: هیدروژن تولید شده به این روش می تواند بعنوان خوراك پیل سوختی مورد استفاده قرار گیرد.
تقی زاده پیل های سوختی را یكی از مهمترین مبدل های انرژی در آینده توصیف كرد و افزود: در این مبدل ها می توان از هیدروژن خالص، متانول و گاز طبیعی بعنوان خوراك استفاده گردد.
بگفته وی تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الكتریسیته در پیل های سوختی فرایندی مستقیم است كه بدون ایجاد آلودگی های زیست محیطی و صوتی انجام می شود.
مجری طرح افزود: بدین جهت این مطالعه در زمینه راه های مختلف تولید و خالص سازی هیدروژن لازم است و یكی از مهمترین روش های تولید هیدروژن با خلوص بالا استفاده از غشای پالادیمی است.




منبع:

1398/06/23
14:11:40
5.0 / 5
4836
تگهای خبر: انرژی , تولید , صنعت , هك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی