داستان نهالی كه در حوزه فناوری جان گرفت

داستان نهالی كه در حوزه فناوری جان گرفت لینك بگیر: تهران- ریسك كردن اگر به درستی و همراه با عزم و اراده شكل بگیرد، در اغلب مواقع می تواند منجر به موفقیت شود، خصوصا زمانی كه پای فناوری و متخصصان ان در بین باشد. قصه سازندگان بازی موبایلی ایرانی بال های تاریك هم از همین جنس است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، بازی بال های تاریك كه به تازگی در سومین جشنواره بین المللی بازی های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاIMGA MENA خوش درخشید، داستان سیاه، مرموز و پیچیده ای را روایت می كند: مجرمی ناشناس مدتی است كه بازیگرهای مشهور سیما را می رباید و دیگر هیچ خبری از آنها نمی گردد بعد از ربوده شدن بازیگری به نام سام حقیقی، پلیس كه از ردیابی گمشدگان قبلی عاجز مانده بود، یكی از كاركشته ترین كارآگاه های خویش را به نام آرمان تیرداد مسوول رسیدگی به پرونده می كند. این داستان توسط كات سین های (صحنه قطع بازی رایانهای) سه بعدی و اسلایدهای كمیك گونه ای به سبك بازی مكس پین روایت می گردد كه صداگذاری كاراكترها در آن توسط گویندگان حرفه ای صدا و سیما در سطح بسیاربالایی قرار دارد.
سامان كاظمی سرپرست گروه سازنده بازی بال های تاریك دانش آموخته كارگردانی انیمیشن در دانشگاه هنر شیراز است. او ابتدا اشتیاق داشت در همین حوزه كاری مشغول فعالیت شود، اما سرمایه اولیه مورد نیاز ساخت انیمیشن در حد توان مالی او نبود. بنابراین در یك شركت آغاز به كار كرد: «من بعنوان یك دانشجو شرایط مالی مناسبی برای ساخت انیمیشن نداشتم. شروع كردم به كار كردن در یك شركت. همان زمان یك شركت انگلیسی معتبر كه كارهای من را دیده بود، با استفاده از ایمیل ارتباط گرفت و پیشنهاد همكاری داد. پیشنهاد را پذیرفتم و آغاز به كار كردیم. حدود یك سال و نیم برای آنها كار می كردم و نتایجی هم كه به دست می آمد خیلی خوب بود. پس از مدتی به فكرم رسید كه خودم ساخت بازی را شروع كنم، خصوصا این كه تمام امكانات برای این كار در ایران برایم مهیا بود.»
به همین ترتیب كار وی در یكی از اتاق های محل زندگی اش كه از آن بعنوان استودیو خانگی استفاده می كرد، شروع شد. پس از مدتی هم دوستان دانشجویش به كار او علاقمند شدند و یك تیم 17 نفره تشكیل دادند. از این تیم چند نفر بیشتر باقی نمانده اند. اما كاظمی زمانی كه از رفتن همكارانش صحبت می كند، می گوید «خوشبختانه» آنها از تیم ما جدا شدند. دلیلش هم این است كه اغلب این گروه از همكاران به كمپانی های بزرگ بازی سازی پیوستند و پیشرفت كردند.
« كار از استودیو خانگی ام كه یكی از اتاق های خانه بود، آغاز شد. كم كم دوست های دانشجویم به این كار اضافه شدند و كار را پیش بردیم. مثل یك نهال كوچك بودیم كه پا گرفتیم و بزرگ شدیم و هر كدام از شاخه ها الان خود به درخت تنومندی تبدیل گشته اند.»

**جزو منتخبین بودیم
گروه لكسیپ گیمز كارش را سال 2015 شروع كرد. بازی های موبایلی كه این تیم ساخت در جشنواره های متعددی شركت كرد و مقام های خوبی هم به دست آورد. كاظمی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: «ما كار را با ساخت نسخه اول بازی بال های تاریك به تهیه كنندگی مجید قناد آغاز كردیم. چند روز قبل متوجه شدیم نسخه دوم این بازی جزو منتخبین سومین دوره جشنواره بین المللی بازی های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (IMGA MENA) شده است.»
مدتی قبل سومین جشنواره بین المللی بازی های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاIMGA MENA كار خویش را با حضور بازی سازهای مختلف دنیا در كشور عمان آغاز كرد و بازی سازهای ایرانی توانستند جوایز زیادی را در این جشنواره كسب كنند
كاظمی با این توضیح اولیه، از آن روزی صحبت می كند كه بهترین تماس تلفنی زندگی اش را دریافت كرد: «حدود دو هفته پیش از اعلام اسامی نهایی برندگان از جانب برگزاركنندگان جشنواره با ما تماس گرفتند و گفتند چون احتمال برنده شدن تان زیاد است و خودتان در جشنواره حضور ندارید، یك ویدیو ارسال كنید تا در صورت برنده شدن آنرا در سالن نمایش بدهیم. در نهایت هم 13آبان به ما اطلاع دادند برنده شدیم. تماسی كه از جانب آنها داشتیم، بهترین تماس زندگی همه ما بود. از شادمانی نمی دانستیم باید چه نماییم.»
نقطه عطف موفقیت های تیم لكسیپ گیمز فقط همین مورد نیست، آنها سال ها قبل هم توانستند با حضور در جشنواره و مسابقات معتبر دنیا جوایز خوبی كسب كنند: «نسخه اول بازی بال های تاریكی در جشنواره سایتSlide DB توانست بین هفت میلیون بازی كه از سراسر دنیا جهت شركت در این جشنواره ثبت نام كرده بودند به مرحله نهایی برسد و عنوان دومین بازی برتر را به دست بیاورد. این اثر در جشنواره بازی تهران هم به جوایز خوبی دست پیدا كرد و مقام آورد.»
بعد از موفقیت نسخه اول بازی، قسمت دوم آن هم ساخته شد: «قسمت دوم بازی بال های تاریك در جشنواره گیم تهران توانست عنوان بهترین بازی سال 96 را به دست بیاورد. علاوه بر آن در جشنواره AMJA هم در بخش مردمی توانست جایزه كسب كند. هفت نفر از تیم ما برای ساخت این بازی زمان گذاشتند.»

**سه نامزدی و یك جایزه
كاظمی در مورد جشنواره بین المللی موبایل خاورمیانه و شمال آفریقا AMJA به خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سه ماه قبل فراخوان این جشنواره را دیدیم و جهت شركت در آن ثبت نام كردیم، پس از یك ماه 50 اثر بعنوان نامزدهای دریافت جایزه این جشنواره انتخاب شدند. سه بازی ساخت گروه ما به نام های كالی موس، بال های تاریك و لیموشیرین، در میان این 50 اثر نامزد شدند و در نهایت بازی بال های تاریك دو، برنده جایزه بهترین بازی مردمی شد.
علمی*م.ش*


1397/08/21
19:57:53
5.0 / 5
4846
تگهای خبر: رایانه , سایت , شركت , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی