دهقانی:

علوم شناختی، باعث امنیت جامعه می شود

علوم شناختی، باعث امنیت جامعه می شود به گزارش لینک بگیر، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: توسعه علوم شناختی باعث امنیت جامعه می شود بنابراین دنیا به سمت بازی های شناختی در حرکت است


به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  روح الله دهقانی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از نماد اعتباربخش محصولات شناختی که بامداد امروز یکشنبه 16 مهرماه در ساختمان معاونت علمی برگزار شد، با اعلان اینکه امروز بازی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم دارد، اظهار نمود: امروز به سبب مشغله هایی که وجود دارد خیلی از خانواده ای برای سرگرم کردن کودکان از ابزار بازی استفاده می نمایند، همینطور بزرگسالان هم در مواقع بیکاری وقتی نمی توانند کاری انجام دهند سراغ بازی می روند. 
وی با ذکر این مورد که امروزه بازار اقتصادی بازی برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی دارد، اظهار داشت: یکی از نشانه های این جذابیت تغییر cpuها به gpuها است و حکایت از کشش توسعه بازار بازی دارد و نشان از ضرورت حضور در این حوزه دارد. 
دهقانی افزود: توسعه علوم شناختی باعث امنیت جامعه می شود و بنا بر این دنیا به سمت بازی سازی در حرکت است، ما هم باید برای حفظ ذخایر شناختی بزرگسالان و افراد مسن و همینطور توسعه شناختی کودکان و نوجوانان به حوزه بازی هایی بر محور علوم شناختی اهمیت دهیم. 
او همینطور اضافه کرد: علاوه بر جذابیتی که بازی برای همه سنین در جامعه دارد باید به این نکته دقت کنیم که خیلی از فضاهایی که امکان ساخت و ایجاد آن در دنیای واقعی وجود ندارد، در بازی ممکن می شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلان اینکه استفاده از بستر بازی در پیشبرد اهداف شناختی، آموزش، مهارت و درمان به خوبی شناخته شده است، اظهار داشت: امروزه خانواده ها نمی توانند بازی را از فرزندان خود بگیرند در نتیجه برای رشد و توسعه شناخت فرزند خود به سراغ بازی های مناسب می روند. 
دهقانی در انتها اشاره کرد: تنظیم استانداردسازی های جدید می تواند به مصرف کننده و تولید کننده در بازی های علوم شناختی کمک نماید و معاونت علمی در این زمینه نقش ترویج و بسترسازی دارد.
روح الله دهقانی همینطور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نماد اعتباری که امروز رونمایی گردید، برپایه تنظیم گری دقیق، بازی های کامپیوتری و بازی های فیزیکی را در سه دسته تقسیم بندی می کند که در واقع کمک می نماید که والدین بازی هایی را انتخاب کنند که علاوه بر سرگرمی به مهارت های شناختی فرزندانشان کمک نماید.
 
دهقانی در رابطه با ضرورت وجود این نماد تصریح کرد: این نماد به بازی سازان کمک می نماید تا برپایه نیازهای شناختی کشور بازی تولید کنند، همچنین برای کسانی که از بازی ها برای درمان استفاده می نمایند می شود با عنایت به درجاتی که این نشان دارد، انتخاب بهتری از بازی ها داشت. بحث استانداردسازی بازی ها بر اساس علم و فناوری مبحث جدی است در ستادهای معاونت علمی در دستور کار قرار دارد.
 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلان اینکه بازی هایی که اساسا بتوانند درجه بالاتری را کسب کنند، در مرحله تولید و هم در مرحله تحقیقات مورد حمایت ستاد خواهند گرفت تا در نهایت یک محصول استاندارد خوب داشته باشیم، اظهار نمود: به صورت مثال برای توسعه و تولید فناوری و ایجاد یک محصول جدید پژوهانه هایی را در اختیار محققان قرار می دهیم، همینطور در مرحله تولید و توسعه بازار وام های قرض الحسنه داده خواهد شد؛ همچنین، استفاده از تمام ابزارهای قانونی ستاد برای تبلیغ و ترویج و مجوزها در دستور کار معاونت قرار دارد.
سید محمد مهدوی رئیس ستاد علوم و فناوری علوم شناختی در ادامه این مراسم با اعلان اینکه الویت گذاری و جامعه هدف ما 2 گروه کودکان و نوجوانان و سالمندان هستند، اظهار داشت: به هر میزان که بر روی کودکان در حوزه علوم شناختی سرمایه گذاری نماییم چند برابر آن سوددهی دارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 62 درصد کودکان بین 3 تا 6 سال به موبایل و تبلت دسترسی دارند و لازم است برای این گروه سنی بازی هایی با محوریت علوم شناختی تهیه و تدوین شود.
مهدوی تصریح کرد: امروز در کشور ما نزدیک به 34 میلیون نفر روزانه بازی انجام می دهند و به طور متوسط مردم 95 دقیقه از وقت خویش را صرف بازی های موبایلی می کنند، در نتیجه لازم است تا برای بازی سازی در حوزه علوم شناختی برنامه های جدیدی داشته باشیم.
وی با اعلان اینکه در قانون علوم شناختی همه حوزه های مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار داشت: برای مثال در حوزه سلامت و علوم شناختی دو محور اصلی ارزیابی و شناختی مدنظر قرار گرفته است و جامعه هدف ما، انسان ها هستند، هم اکنون ۸۵ درصد از موقعیت های شغلی وابسته به این موفقیت های علوم شناختی بوده و دغدغه ما اینست که چگونه می توان به ارتقاء سرمایه شناختی با بهره گیری از ظرفیت سرگرمی و بازی ها کمک گردد.
گفتنی است؛ در انتها این مراسم از نماد اعتباربخش محصولات شناختی رو نمایی شد.




منبع:

1402/07/16
17:39:49
0.0 / 5
226
تگهای خبر: بازی , تحقیقات , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی