بک لینک چیست؟ هر آنچه که باید در سال 2023 بدانید!

بک لینک چیست؟ هر آنچه که باید در سال 2023 بدانید! بک لینک پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر از طریق یک متن لنگر هستند.


بک لینک (همچنین به عنوان "لینک های ورودی" یا "لینک های یک طرفه" شناخته می شوند) پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر از طریق یک متن لنگر هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی، بک لینک ها را "رای" برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند، بنابراین ارتباط، کیفیت و اعتبار صفحه وب را نشان می دهند. صفحاتی که تعداد بک لینک های مرتبط بالایی دارند، معمولاً رتبه بالایی در موتورهای جستجوی ارگانیک دارند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها اساسا رای هایی هستند که از سایر وب سایت ها گرفته می شود. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است".

بنابراین هرچه تعداد این «رای ها» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

استفاده از لینک ها در الگوریتم موتورهای جستجو چیز جدیدی نیست. در واقع، بک لینک ها پایه و اساس الگوریتم اصلی گوگل (معروف به "PageRank") را تشکیل دادند.

حتی اگر گوگل از آن زمان هزاران تغییر را در الگوریتم خود ایجاد کرده است، بک لینک ها همچنان یک سیگنال اصلی رتبه بندی هستند.

به عنوان مثال، یک مطالعه صنعتی که ما انجام دادیم نشان داد که پیوندها سیگنال اصلی رتبه بندی گوگل باقی می مانند و گوگل تایید کرده است که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم بهینه سازی سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید. یک بک لینک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد.

 

همانطور که مشخص است، بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک بگذارند.

ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر می آیند

آیا ترجیح می دهید از هاروارد یک بک لینک بگیرید یا از وب سایت یک فرد تصادفی؟

همانطور که مشخص است، گوگل نیز همین احساس را دارد.

این مفهوم به عنوان "Domain Authority" شناخته می شود. اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما (از طریق پیوند) منتقل کند.

  • آیا بدست آوردن این لینک ها سخت است؟ قطعا.
  • آیا ارزش آن را دارند؟ کاملا.

حتما استفاده کنید: تبلیغات گوگل؛ یک یار کمکی برای سئو که کمتر کسی از آن استفاده می کند

ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر پیوند قرار می دهند

به عنوان یادآوری، anchor text قسمت متن قابل مشاهده یک پیوند است.

به طور کلی، شما می خواهید پیوندهای شما دارای متن لنگر باشد که شامل کلمه کلیدی هدف شما باشد. در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت ارتباط بین متن لنگر غنی از کلمه کلیدی و رتبه بندی بالاتر برای آن کلمه کلیدی را نشان داد.

هشدار: شما نمی خواهید با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی زیاده روی کنید. در واقع گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام "پنگوئن گوگل" دارد. گوگل پنگوئن وب سایت هایی را که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند فیلتر می کند. و به طور خاص بر روی سایت‌هایی تمرکز می‌کند که بک لینک‌هایی را با متن لنگر دقیقا مطابقت می‌سازند.

ویژگی شماره 3: سایت (و صفحه) که به شما پیوند داده می شود به طور موضعی با سایت شما مرتبط است

وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند. اگر به آن فکر کنید این منطقی است:

تصور کنید به تازگی مقاله ای در مورد دویدن ماراتن منتشر کرده اید.

در این صورت، گوگل وزن بسیار بیشتری بر روی لینک‌های سایت‌های مربوط به ماراتن، دویدن، تناسب اندام در مقابل سایت‌های مربوط به ماهیگیری، تک‌چرخه‌ها و بازاریابی دیجیتال می‌گذارد.

ویژگی شماره 4: پیوند یک پیوند "Dofollow" است

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک هایی را که برچسب "nofollow" به آن متصل شده است را نادیده می گیرند.

خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب، پیوندهای "dofollow" هستند و بسیاری از پیوندهایی که دارای تگ nofollow هستند برای شروع آنقدر ارزشمند نیستند.

ویژگی شماره 5: پیوند از دامنه ای است که قبلاً به شما پیوند نداشته است

فرض کنید یک لینک از وب سایت A دریافت می کنید.

عالی.

خوب، فرض کنید وب سایت A دوباره به شما پیوند می دهد. و دوباره. و دوباره.

آیا لینک های 2، 3 و 4 به اندازه لینک اول قدرتمند هستند؟

خیر.

سئو سایت پزشکی و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

روش مرد متحرک؛ یک روش جادویی برای کسب بک لینک

از روش مرد متحرک استفاده کنید در اینجا فرآیند 3 مرحله ای است:

  1. ابتدا، صفحات وب، منابع یا مشاغلی را می یابید که قدیمی، نام تجاری تغییر کرده یا اخیراً تغییر کرده اند.
  2. سپس، سایت هایی را پیدا کنید که هنوز به این منابع قدیمی لینک می دهند.
  3. در نهایت، به افراد ایمیل می‌زنید تا به آنها اطلاع دهید که به چیزی قدیمی پیوند می‌دهند.

بگذارید با یک مثال واقعی به شما نشان دهم که چگونه این کار می کند… مدتی قبل خواندم که یک وب سایت برای یک وب سایت آژانس سئو بزرگ به طور ناگهانی بسته شد.

این بدان معنی است که آنها صفحات زیادی در سایت خود داشتند که دیگر کار نمی کردند. صفحاتی که افراد زیادی هنوز به آنها پیوند می دادند.

به طور خاص، متوجه شدم که یک اینفوگرافیک در مورد SEO در سایت آنها دیگر کار نمی کند. که عالی بود، زیرا من به تازگی اینفوگرافیک متمرکز بر SEO خود را منتشر کرده بودم.

پس این اولین قدم بود.

بعد، باید ببینم چه کسی واقعاً به آن اینفوگرافیک پیوند داده است.

در نهایت، به همه کسانی که به اینفوگرافیک پیوند داده بودند ایمیل زدم تا بدانند تصویر دیگر کار نمی کند. همچنین به آنها اطلاع دادم که اینفوگرافیک من جایگزینی عالی برای BlueGlass خواهد شد.

منبع: backlinko.com

1402/05/31
01:11:04
0.0 / 5
291
تگهای خبر: بك لینك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی