اولین پرواز پهپاد سرنشین دار عمود پرواز برقی در ژاپن انجام شد

اولین پرواز پهپاد سرنشین دار عمود پرواز برقی در ژاپن انجام شد لینك بگیر: یك شركت ژاپنی ادعا می كند نخستین پرواز سرنشین دار یك هوابرد چند ملخه عمود پرواز الكتریكی را با موفقیت به انجام رسانده است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، بنظر می رسد كه بخش هواپیمای عمود پرواز برقی(eVTOL) تازه كار ژاپنی توسط شركتی به نام "Cartivator" هدایت می شود كه بعنوان یك پروژه جانبی توسط گروهی از كارمندان شركت خودروسازی بزرگ "تویوتا" شروع به كار كرده است و در واقع توسط شركت "تویوتا" با هزینه ۴۰ میلیون ین یا ۳۵۴ هزار دلار آمریكا تامین می شود.
این گروه سال قبل مسئولیت طراحی مفهوم تاكسی پرنده "NEC" را بر عهده داشتند و الان هوابرد عمود پرواز "اسكای درایو"(SkyDrive) را كه یك پهپاد چند ملخه با قابلیت حمل سرنشین است، منتشر و و ادعا كرده اند كه نخستین پرواز آزمایشی همراه با سرنشین آن با موفقیت در ژاپن انجام شده است.
"اسكای درایو" دارای طراحی تكامل یافته "NEC" است كه یك كوادكوپتر بزرگ با یك كابین در زیر بود. حالا نمونه اولیه "اسكای درایو" كه اخیرا به پرواز درآمده است، یك هواپیمای هشت ملخه با یك كابین كوچك و جعبه ای در بالا و چند محافظ پلاستیكی شفاف بین خلبان و ملخ ها است.
بودجه توسعه "اسكای درایو" هرچند كم است، اما مانع توسعه آن نشده است و این نمونه اولیه یك نقطه شروع خوب برای اثبات توانایی این طرح است.
در صورتیكه هوابردهای چند ملخه عمودی ممكنست دامنه یا راندمان پروازی زیادی ارائه ندهند، فراموش نكنیم كه ژاپن فشار زیادی روی اقتصاد هیدروژنی گذاشته است و هوابردهای چند ملخه هیدروژنی ممكنست نیازی به نگرانی در مورد دامنه پیمایش نداشته باشند، برای اینكه تراكم بالای انرژی هیدروژن مایع موجب می شود چند ملخه های دارای سلول های سوختی هیدروژنی به سرعت به شكل تجاری در دسترس قرار بگیرند.
البته هنوز صحبتی از هیدروژن در "اسكای درایو" به میان نیامده است، اما توانایی انجام پروازهای طولانی و سوخت گیری سریع مزیت كمی نیست و ژاپن هم مكانی ایده آل برای شروع كار با هیدروژن خواهد بود.
آزمایش های پرواز سرنشین دار "اسكای درایو" از دسامبر سال قبل شروع شد و تا ماه مارس ادامه یافت. در این مرحله تیم "اسكای درایو" با خوشی اعلام نمود كه مرحله "تأیید فنی" را با انجام پرواز كنترلی و پایداری پرواز در آزمایش ها كاملا با موفقیت پشت سر گذاشته است.
گروه توسعه "اسكای درایو" تحت هدایت فنی "نوبو كیشی" كه مهندس هوافضا است و دارای سمت های برتر در شركت هوابرد میتسوبیشی بوده است، می خواهد محصول كامل خودرا تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن كند.
این گروه در راه توسعه "اسكای درایو" با چالش های ایمنی هوابردهای چند موتوره و چند ملخه روبرو هستند.
یكی از راهكارهای ایمنی كه این گروه روی آن كار كرده است، یك صندلی خلبان است كه بر روی یك ستون فلزی جاذب شوك قرار گرفته كه در طراحی آن از كفش محبوب ژاپنی الهام گرفته شده است.
این كفش با سیستم موسوم به "موج میزونو" می تواند شوك مستقیم وارده به ستون فقرات را محدود كند و بسیار مفید باشد.





منبع:

1399/01/28
14:38:57
5.0 / 5
2136
تگهای خبر: الكتریكی , انرژی , سئو , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی