هواپیمایی با بال های ادغام شده در بدنه و پنجره های مجازی بعلاوه عكس

هواپیمایی با بال های ادغام شده در بدنه و پنجره های مجازی بعلاوه عكس به گزارش لینك بگیر شركت ˮایرباسˮ از نمونه اولیه و مینیاتوری جدیدترین طرح مفهومی خود با بالهای ادغام شده در بدنه رونمایی نمود.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شركت "ایرباس"(Airbus) در نمایشگاه هوایی سال جاری سنگاپور جدیدترین هواپیمای خود معروف به "MAVERIC" را به نمایش گذاشت كه در ساخت آن از فناوری "BWB" به مفهوم بال و بدنه ادغام شده بهره برده است.
هدف از ساخت این هواپیمای مینیاتوری، بررسی تركیب موتورهای پیشران و سایر سیستم ها در بدنه و بال است.
مفهوم "BWB" چیز جدیدی نیست. این ایده به دهه ۱۹۲۰ میلادی باز می گردد و در طول قرن گذشته تلاشهای مختلفی جهت استفاده از برخی جنبه های این طراحی صورت گرفته است. به عبارت ساده، یك هواپیمای بدنه و بال ادغام شده چیزی بین یك هواپیمای معمولی و یك بال در حال پرواز است. در هواپیماهای كنونی، بال و بدنه دو ساختار مجزا هستند، در حالیكه در این مفهوم، به شكلی مفهوم بدنه كاملاً از بین می رود و هواپیما به یك "ایرفویل"(airfoil) غول پیكر تبدیل می شود. "ایرفول" به مفهوم یك ساختار منحنی برای ایجاد بهترین هوانورد با بالاترین میزان بازدهی صعود و پرواز است.


در یك هواپیمای بدنه و بال مخلوط(BWB)، بدنه و بال بدون هیچ مرز مشخصی نقش یكدیگر را انجام می دهند و در كنار هم قرار دارند.
دلیل جذاب بودن بال و بدنه مخلوط برای مهندسان هوافضا این است كه دارای چندین مزیت مشخص است. با ادغام بدنه و بال، سطح مقطع و كشیده شدن كاسته می شود كه سبب افزایش بازدهی سوخت می شود. علاوه بر این، فضای بیشتری برای مسافران و محموله ها در داخل وجود دارد، ازاین رو یك هواپیمای بال و بدنه مخلوط می تواند با هواپیماهای معمولی بزرگ تر رقابت كند.
هواپیمای "MAVERIC" متعلق به "ایرباس" تنها دو متر طول، ۳.۲ متر عرض و حدود ۲.۲۵ متر مربع مساحت دارد. این دستگاه دارای دو فن تهویه در لرزش گیرهای عقب است كه می توانند با موتور جت در یك نسخه كامل جایگزین شوند.


طبق گفته "ایرباس"، این طرح توانایی كاهش مصرف سوخت را تا ۲۰ درصد در مقایسه با هواپیماهای فعلی دارد.
این هواپیمای جدید برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۹ پرواز كرد و سال جاری آزمایشات خویش را سال جاری ادامه خواهد داد.
"ایرباس" علاوه بر "MAVERIC" طرح های مفهومی دیگری از هواپیماهای مسافربری "BWB" آینده را به نمایش گذاشت. یكی از اشكالات این هواپیماها این است كه مسافران در عمق و به دور از پنجره ها قرار دارند. مهندسان برای كاهش كلاستروفوبیا(ترس از فضای تنگ و محصور)، دیواره ها را با نمایشگرهایی خواهند پوشاند تا به شكل پنجره های مجازی عمل كنند و دنیای بیرون را نشان دهند.


"ژان بریس دومان" مهندس ایرباس می گوید: ایرباس در حال پیشرفت فناوری های نوظهور برای پیشبرد آینده پرواز است و با آزمایش پیكربندی های جدید برای هواپیماها می تواند پتانسیل های آنها را بعنوان محصولات مناسب آینده ارزیابی كند. باآنكه هیچ جدول زمانی مشخص برای شروع به كار این هواپیما وجود ندارد، اما می تواند در ایجاد تغییر در معماری های هواپیماهای تجاری و آینده صنعت حمل و نقل هوایی موثر باشد.





1398/11/24
01:28:22
5.0 / 5
2791
تگهای خبر: دستگاه , شركت , صنعت , فناوری