تاكید رگولاتوری؛

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی كاركرد سرویس ارزش افزوده مشتركان

اجبار اپراتورها به اطلاع رسانی كاركرد سرویس ارزش افزوده مشتركان به گزارش لینك بگیر با اجبار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مكلف شده اند اطلاعات كاركرد سرویسهای ارزش افزوده مشتركان را به صورت دوره ای در چارچوب پیامك برای آنها ارسال نمایند.


به گزارش لینك بگیر به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: در جهت شفاف سازی، اطلاع رسانی به مشتركان و پشتیبانی از كسب و كارهای سالم در حوزه سرویس های ارزش افزوده، اپراتورهای موبایل مكلف شده اند حداقل دو هفته یك مرتبه اطلاعات كاركرد سرویس های ارزش افزوده ای كه مشتركان فعال كرده اند را به صورت پیامكی برای آنها ارسال نمایند. وی درباره سایر كانالهای اطلاع رسانی سرویسهای خدمات ارزش افزوده كه پیش از این فعال شده اند، اضافه كرد: مشتركان اپراتورها می توانند در بخش خدمات اپلیكیشن های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویسهای مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده كنند و از سرویسهایی كه عضو آن هستند اطلاع پیدا كرده و درصورت تمایل عضویت خویش را لغو كنند. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، با اشاره به روش كد دستوری برای اطلاع از سرویسهای فعال ارزش افزوده، خاطرنشان كرد: كاربران با شماره گیری كد دستوری #۸۰۰* می توانند به راحتی كاركرد و سرویسهای خدمات ارزش افزوده ای كه عضو آن هستند را استعلام كنند و درصورت عدم تمایل، از سرویسی كه عضو آن هستند بیرون بروند قره داغی درباره روش جایگزین برای برخی مشتركین كه نمی توانند از راه كد دستوری #۸۰۰* درباره سرویسهای ارزش افزوده فعال خود اطلاعات كسب كنند، اضافه كرد: یكی دیگر از روشهای اطلاع رسانی درمورد سرویس های ارزش افزوده، مراكز تماس اپراتورهاست. رگولاتوری اپراتورها را مكلف كرده است كه از راه مراكز تماس شان، پاسخگوی سوالات و درخواست های مشتركین درباره خدمات ارزش افزوده باشند. بر همین مبنا شماره ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره ۷۰۰ در ایرانسل و شماره ۲۰۰ در رایتل بعنوان شماره های مركز تماس پیشبینی شده است. وی ایجاد كانالهای مختلف برای كسب اطلاع از كاركرد و تعرفه سرویسهای ارزش افزوده را در جهت پشتیبانی از كسب و كارهای حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و اظهار داشت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت كسب و كارهای سالم سرویسهای خدمات ارزش افزوده شوند. چون كه تعداد قابل توجهی از شركتها خدمات با كیفیت و مطلوبی را به مشتركین خود عرضه می دهند. قره داغی خاطرنشان كرد: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس هایی است كه با استفاده از روشهای نامطلوب و اغوا كننده افراد را به عضویت خود درآورده اند؛ تا از این طریق، از شركت هایی كه كسب و كار درست و سالمی را در زمینه خدمات ارزش افزوده راه اندازی كرده اند، حمایت كند؛ چون كه معتقدیم مردم به این خدمات نیاز دارند. وی با اشاره به كاهش شكایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ درباره علت آن اظهار داشت: از یك سو با نظارت و پیگیری های اخیر رگولاتوری مشكل عدم شفافیت در سرویسهای خدمات ارزش افزوده و تعرفه آنها برطرف شده و این شفاف سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از جانب دیگر مشتركان هم اطلاعات خوبی در زمینه سرویسهای ارزش افزوده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال سازی آن كسب كرده اند.

1398/11/07
20:51:10
5.0 / 5
4109
تگهای خبر: اپراتور , اپلیكیشن , ارتباطات , تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی