برمبنای آمارهای رگولاتوری؛

تسریع در روند برخورد با سیم كارتهای ارسال كننده پیامك تبلیغاتی

تسریع در روند برخورد با سیم كارتهای ارسال كننده پیامك تبلیغاتی لینك بگیر: تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت های پیامكی به 147 هزار سیمكارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی 13 هزار سیمكارت طی 3 ماه حكایت دارد.


به گزارش لینك بگیر به نقل از مهر، به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند، از سال قبل تابحال شمار سیمكارت های شخصی مسدود شده به سبب مزاحمت در ارسال پیامكهای تبلیغاتی، به ۱۴۷ هزار خط رسیده است.
این آمار كه در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتشار یافته است از تسریع روند برخورد با مزاحمت های پیامكی حكایت دارد؛ به نحوی كه تا اختتام تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیمكارت، اختتام مردادماه ۱۳۴ هزار سیمكارت و اختتام شهریور ۱۳۸ هزار سیمكارت به سبب ارسال پیامك تبلیغاتی برای مشتركان، قطع شده بود.
هم حالا نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی كه پیامك های تبلیغاتی ارسال می كردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیمكارت تا ششم آبان ماه اعلام نموده است.
این آمار نشان میدهد كه نسبت به ماه های گذشته كه در هر ماه با حدود ۳ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت برخورد می شد، بیشتر از ۹ هزار سیمكارت در فاصله شهریورماه تابحال و ۱۳ هزار سیمكارت در فاصله مردادماه تابحال قطع مزاحمت شده است.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه از سمت سیمكارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی كه از این سیمكارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامك كه بوسیله این سیمكارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است.
این درحالی است كه به رغم تسریع در روند برخورد با این خطوط، اما مشتركان موبایل همچنان از دریافت پیامك تبلیغاتی گلایه دارند. البته همچنان ارسال پیامك از سرشماره های پیامكی نیز با گلایه و اعتراض كاربران روبه رو است.
با وجودی كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوسیله پروسه هوش مصنوعی (سامانه خودكار تشخیص پیامك های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشتركان و دریافت شكایات از كاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامك های تبلیغاتی ناخواسته و سیمكارت های ارسال كننده پیامك مزاحم، اقدام می كند اما همچنان كاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامك های تبلیغاتی مواجهند و با وجود اینكه خیلی از كاربران سرشماره های شخصی ارسال كننده پیامك را به رگولاتوری گزارش می كنند، اما همچنان این پیامك ها برای خیلی از كاربران ارسال می شود.
بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت كاربران از كاهش پیامك های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شركت كنندگان اذعان كردند كه دریافت این پیامك ها كاهش یافته اما با این وجود ۴۴.۴ درصد از مشتركان از تعداد بالای دریافت این پیامك ها ناراضی هستند.
مشتركان موبایل می توانند با شماره گیری كد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامك های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امكان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد كه كاربر با واردكردن شماره موبایلی كه از آن پیامك دریافت می كند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود كردن آن شماره اقدام نماید.


منبع:

1398/08/08
15:23:04
5.0 / 5
4396
تگهای خبر: ارتباطات , تبلیغات , تلفن همراه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی