عرضه نانومنسوجات ایرانی به بازار ۳ كشور عمان، عراق و كویت

عرضه نانومنسوجات ایرانی به بازار ۳ كشور عمان، عراق و كویت به گزارش لینك بگیر پژوهشگران یكی از شركت های فناور در حوزه نساجی با تولید منسوجات آنتی باكتریال با استفاده از نانو ذرات نقره موفق به صادرات این محصولات به كشورهای عمان، عراق و كویت شدند و به قول آنها راه اندازی فروشگاه اینترنتی و شركت در نمایشگاه ها همچون راهكارهای موفقیت آنها در تجاری سازی این محصولات بوده است.


به گزارش لینك بگیر به نقل از ایسنا، یكی از شركت های فعال در حوزه نساجی، در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و در سال ۱۳۸۶ با تغییر اساسی در زمینه ماشین آلات و خط تولید و با بهره گیری از علم روز، محصولات نوینی با استفاده از فناوری نانو تولید كرده است.
حوله آنتی باكتریال حاوی نانو ذرات نقره یكی از محصولات دانش بنیان این شركت است. حوله های معمولی در طول فعالیت های معمول در مواجهه با رطوبت، تجمع عرق بدن و بالطبع عوارض ناشی از رشد و تكثیر و فعالیت انواع میكروارگانیسم ها هستند كه علاوه بر ایجاد بوی بد در حوله سبب بروز انواع حساسیت های پوستی و بیماری های قارچی در پوست به خصوص در نقاط حساس می شود. ازاین رو وجود خواص ضد باكتریایی در حوله می تواند تا حدودی از انتقال و گسترش بیماری و آلودگی ها جلوگیری به عمل آورد.
اثر ضد باكتریایی نقره به صورت قابل ملاحظه ای در بعد نانومتری افزایش می یابد، به صورتی كه این ذرات قادر به از بین بردن بیشتر از ۶۵۰ نوع باكتری هستند. این نانوذرات فعالیت های ضد قارچی شدیدی هم در مقابل برخی از عفونت های قارچی از خود نشان می دهند. نانو ذرات نقره با تركیبات سولفور و فسفر پروتئین های غشاء واكنش داده و بر روی مورفولوژی و ساختار سلول باكتری اثر گذاشته و باعث مرگ آن می شود. با كاهش اندازه ذره، رهایش یون های نقره افزایش یافته كه این باعث افزایش فعالیت های ضد باكتریایی آنها می شود.
جوراب آنتی باكتریال هم از دیگر محصولات فناورانه این شركت است كه با استفاده از نانو ذرات نقره تولید شد؛ چونكه نانو ذرات نقره بر روی تعداد وسیعی از باكتری های گرم مثبت و گرم منفی، دارای خواص آنتی باكتریالی قابل ملاحظه ای است. این ذرات با عنایت به نسبت سطح به حجم بالا، سطح تماس بالایی را با میكروارگانیسم ها ایجاد می كنند. ضد بو و عرق و آنتی باكتریال همچون خصوصیت های این محصول به حساب می آید.
این شركت اخیراً موفق به صادرات نانو محصولات خود به كشورهای عمان، عراق و كویت شده است.
مهندس حجتی، مدیر عامل این شركت درباره راهبردهای گسترش بازار خارجی این شركت اظهار داشت: شركت در نمایشگاه ها یكی از راهبردهای اصلی ما برای بازاریابی محصولات است؛ بگونه ای كه در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو كه پارسال برگزار شد، موفق به مذاكره با خریدارانی از عمان و كویت شدیم و این مذاكرات منجر به صادرات نانو محصولات ما به این دو كشور شد. نمایندگانی هم برای بازاریابی به كشور عراق فرستاده بودیم كه این كار هم نتیجه بخش بود و در نهایت صادرات به عراق هم انجام شد. برای توسعه بازار به دیگر كشورها هم تلاش هایی انجام شده و برنامه هایی برای این كار داریم.
وی راه اندازی فروشگاه اینترنتی را از دیگر راهبردهای این شركت برای تجاری سازی محصولات نام برد.
جوراب های آنتی باكتریال، لباس تب نمای نوزاد، پیش بند چربی گریز، حوله های سوپر جاذب آنتی باكتریال همچون محصولات دانش بنیان این شركت است. پیش بند چربی گریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتی باكتریال دارد و از تجمع میكروب پیرامون نوزاد جلوگیری می كند.
حوله های سوپر جاذب با جذب سریع آب سبب طراوت و شادابی پوست می شود كه از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حوله های موجود در بازار برخوردار می باشد. این حوله با قدرت آنتی باكتریال از انتقال باكتری ها روی پوست جلوگیری می كند. در تولید این محصولات از نانو سیلیكا و نانو ذرات كیتوسان استفاده شده است.
نانو مواد مورد استفاده در تولید محصولات در این شركت فناور نساجی تولید شده و برای این محصولات هم گواهی نانومقیاس دریافت شده است.



1398/04/09
01:20:48
5.0 / 5
4563
تگهای خبر: اینترنت , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سئوی سایت با بک لینک دائمی ارزان
linkbegir.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لینك بگیر محفوظ است

لینك بگیر

بک لینک ارزان و رپورتاژ آگهی